پیشنهاد ایجاد تقاطع غیر‌همسطح


پیشنهاد ایجاد تقاطع غیر‌همسطح

به‌سراغ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد می‌رویم تا نظر وی را نیز درباره ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و برنامه‌های شورا و شهرداری برای رفع این معضل جویا شویم.


شهرآرا آنلاین - مجتبی بهاروند در‌این‌باره می‌گوید: خواسته یا ناخواسته ترافیک این مسیر روز‌به‌روز در‌حال افزایش است و باید با چاره‌‌اندیشی اساسی، گره این معضل را باز کرد.

وی با اشاره‌به ضرورت گره‌گشایی کمربند جنوبی می‌‌افزاید: اگر پروژه عمرانی کمربند جنوبی دوباره به جریان بیفتد هم معضل بخش زیادی از ترافیک جنوب مشهد حل می‌شود و هم این امکان وجود دارد که با اتصال انتهای این کمربند از مسیر بولوار برونسی به طرقبه، بخش شایان‌توجهی از گره ترافیک موجود در انتهای بولوار وکیل‌آباد ‌باز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین شریان اتصال مشهد به ییلاقات طرقبه‌شاندیز، تردد از مسیر انتهای بولوار وکیل‌آباد است، می‌گوید: به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌ رو می‌توان با ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح در این مسیر، بخشی از این بار ترافیکی را کم کرد، اما در حال حاضر، نقد سمن‌های محیط زیستی به ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح این است که با ایجاد این تقاطع‌ها تقاضای سفر با خودروهای شخصی به طرقبه‌ شاندیز افزایش خواهد یافت.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر، ایجاد این تقاطع‌ها تأثیر چندانی در افزایش تقاضای سفر به ییلاقات مشهد ندارد؛ زیرا همین حالا نیز اکثر قریب‌به‌اتفاق مشهدی‌ها و مسافران، از وسایل نقلیه شخصی برای تردد به این مسیرها استفاده می‌کنند.

وی بیان می‌کند: می‌توان از سمت بولوار نمایشگاه با ایجاد تقاطع غیر‌همسطح برای این مسیر راهگشایی کرد، اما در این راه دو مشکل بزرگ پیش پای مدیریت شهری است.

بهاروند می‌گوید: از یک سو هزینه ایجاد تقاطع غیرهمسطح بسیار سنگین است و از سوی دیگر نه‌تنها مدیریت شهری شهرستان‌ طرقبه‌شاندیز در این راه همکاری مناسبی با شهرداری مشهد ندارد، بلکه فرمانداری این شهرستان حتی با طرح‌های مصوبه در‌این‌زمینه نیز مخالفت می‌کند.

﷯وی بیان می‌کند: متولی ٩٠‌درصد رستوران‌ها و اماکن تجاری موجود در طرقبه‌شاندیز، اهالی همین دو شهر هستند. بخشی از این عواید نیز به جیب شهرداری این دو شهر می‌رود؛ بنابراین احداث و هزینه‌کرد در این مسیر، برای شهرداری مشهد هیچ سودی ندارد و این کار صرفا برای آرامش تردد همشهریان مشهدی و مسافرانی است که قصد حضور در ییلاقات مشهد را دارند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان