افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!


افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!

افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی که در هفته‌های اخیر توسط خودروسازان اعلام شد و اعتراضاتی نیز در شبکه‌های اجتماعی به آن صورت گرفت ولی حالا به یک واقعیتی تبدیل شده که عملا با مشاهده بازار آزاد می‌توان به آن سر سپرد ولی حالا رویای خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده و یا حداقل رویای خرید خودرو با پس انداز زیر 30...

افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی که در هفته‌های اخیر توسط خودروسازان اعلام شد و اعتراضاتی نیز در شبکه‌های اجتماعی به آن صورت گرفت ولی حالا به یک واقعیتی تبدیل شده که عملا با مشاهده بازار آزاد می‌توان به آن سر سپرد ولی حالا رویای خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده و یا حداقل رویای خرید خودرو با پس انداز زیر ۳۰ میلیون تومان عملا یک خواب تعبیر نشدنی است!

به گزارش چرخان، قصه پر غصه قیمت خودروهای داخلی باعث شده تا حالا دیگر جوانی برای خرید خودرو با پس اندازه ۳۰ میلیون تومان گزینه خاصی از خودروهای صفر نداشته باشد و برای ارزان‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروی داخلی یعنی پراید چیزی در حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان دیگر جمع کند که البته منوط به عدم افزایش قیمت دوباره آن است!

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!روزگاری که شاید پس انداز ۴۰ میلیون تومانی گزینه‌های بسیار زیادی از محصولات سایپا و ایران‌خودرو از جمله: پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، ساینا و …. را در اختیار مشتری قرار می‌داد ولی حالا با تنها گزینه تیبا و پراید روبرو است که البته برای خرید از کارخانه با مشکلات بسیار زیادی روبرو است.

البته گفتنی است که برای خرید از محصولات ایران‌خودرو بودجه زیر ۵۰ میلیون تومان یک شوخی بزرگی است که حالا بازار با مشتریان می‌کند و ارزان‌ترین محصول این شرکت یعنی پژو ۴۰۵ (با صرف نظر از وانت آریسان) قیمتی در حدود ۵۱ میلیون تومان داشته و پیش فروش‌های ایران‌خودرو با قیمت غیرقطعی و زمان تحویل سال آینده صورت می‌گیرد و حتی مشخص نیست که آیا این گروه خودروسازی قادر به تحویل آنها هست یا خیر!

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!جوانی که حالا با حقوق پایه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که احتمالا به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، بایستی ۹۰ درصد حقوق خود را طی ۳۰ ماه جمع کند تا بی کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل را خریداری کند، عملا صرفا با این نحوه پس انداز که عملا نشدنی است روبرو نبوده و حتی نمی‌داند قیمت خودرویی که قرار است بخرد افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟! روبرو است!

قصه وقتی بغرنج‌تر می‌شود که قیمت خودروهای با کیفیت داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم و مشاهده نبود آنها در زیر قیمت ۱۰۰ میلیون تومان غصه بیشتری بر روی جوانان ایجاد می‌کند که قطعا و صرفا با افزایش حقوق و درآمد او جبران‌پذیر است ولی عملا چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد آن چیزی نیست که به این موضوع کمک کند!

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!حالا گزینه‌های لوکس برای خرید خودرو توسط جوان ایرانی به مواردی از جمله سمند، ۲۰۶ و نهایتا دنا تبدیل شده و دیگر حتی رویای خرید خودروهای روز دنیا یعنی: رنو کولئوس، سانتافه، فولکس واگن تیگوان، کیا اسپورتیج و … را نیز در سرش نخواهد پروراند!

حالا رویای خرید خودرو برای جوان ایرانی سخت‌تر از گذشته شده و حتی اگر دولت همانند چند سال گذشته برای خرید خودرو تسهیلات ۷۰ درصدی نیز قرار دهد، او با مشکل اقساط سنگینی روبرو خواهد شد که قادر به پرداختشان نیست و مشخص نیست که آیا پرایدی که روزگاری قرار بر توقف تولیدش بود برای او دست یافتنی است یا خیر!

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا