جنایت مهاجمان نقابدار در خیابان خرمشهر +عکس


جنایت مهاجمان نقابدار در خیابان خرمشهر +عکس

سه متهم پرونده جنایت هولناک در خیابان خرمشهر مشهد هنگام بازسازی صحنه قتل در حضور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، زوایای پنهان و جزئیات قتل مرد 52 ساله را فاش کردند.

روزنامه خراسان: ماجرای این قتل وحشتناک که اوایل بامداد ششم آذر گذشته در خیابان خرمشهر مشهد رخ داد و قاضی ویژه قتل عمد را شبانه به محل وقوع جنایت کشاند از آن جا آغاز شد که دو تن از کارگران شهرداری (پاکبان) در ساعت اولیه بامداد با شنیدن صدای بلند «آخ» که از آن سوی خیابان شنیده شد، با نگرانی به سمت صدا دویدند، اما از آن چه مشاهده کردند حیرت زده به یکدیگر خیره ماندند!

مردی که لحظاتی قبل از سمت پیاده رو و هراسان به سمت خانه اش می‌رفت خون آلود نقش بر زمین شده بود و دو مهاجم ناشناس نقابدار سوار بر خودروی پراید با سرعت سرسام آوری از محل گریختند.

جنایت مهاجمان نقابدار در خیابان خرمشهر +عکس

کارگران شهرداری بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتند، اما دیگر دیر شده و مرد ۵۲ ساله بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو جان باخته بود. گزارش خراسان حاکی است، دقایقی بعد نیرو‌های کلانتری فیاض بخش، ماجرای این جنایت خیابانی را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور شبانه قاضی کاظم میرزایی در محل جنایت، بررسی‌ها در این باره آغاز شد. تحقیقات مقدماتی نشان می‌داد، «جواد-ح» (مقتول) ملکی تجاری (نمایشگاه اتومبیل) در همان منطقه دارد و سوئیتی را نیز در طبقه بالای این ملک برای استفاده شخصی خودش در نظر گرفته بود!

با شناسایی هویت مقتول و اظهارات دو پاکبان شهرداری، بلافاصله گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی میرزایی، بررسی‌های گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت شبانه، ادامه دادند و با راهنمایی‌های قضایی وارد موضوعات اجتماعی و خانوادگی مقتول شدند چرا که زندگی مجردی او در یک سوئیت، ظن کارآگاهان را درباره اختلافات خانوادگی برانگیخته بود! نتایج تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که مرد ۵۲ ساله و همسرش به دلیل برخی مسائل خاص خانوادگی در کشاکش طلاق هستند در حالی که جوان ۲۴ ساله‌ای نیز خواستگار دختر ۱۵ ساله اش بود!

جنایت مهاجمان نقابدار در خیابان خرمشهر +عکس

ورود به دهلیز‌های تاریک پرونده اختلافات خانوادگی مقتول و همسرش، نشان از سوءظنی داشت که از حدود دو سال قبل و با تصاویری که زن دیگری برای مقتول فرستاده بود، شکل درگیری یافته و به ماجرای طلاق کشیده بود! بنابر گزارش خراسان، کارآگاهان با واکاوی این موضوعات خانوادگی به سرنخ‌هایی از جوان ۳۱ ساله به نام «م-م» رسیدند که ارتباط خانوادگی با مقتول داشت. در نهایت کارآگاهان با راهنمایی‌ها و دستورات قضایی به زوایای پنهان این جنایت دست یافتند و در یک عملیات غافلگیرانه «م-م» را در محل کارش (یکی از مراکز خدماتی شهرداری) دستگیر کردند.

با اعترافات این جوان ۳۱ ساله، دو همدست دیگر او نیز در حالی لو رفتند که خواستگار دختر مقتول نیز در میان متهمان بود! بنابر گزارش خراسان، با دستور قاضی میرزایی، همسر مقتول نیز که از حدود دو سال قبل و در دانشگاه علمی و کاربردی با متهم ردیف اول پرونده (م-م) آشنا شده بود و از این طریق به ارتباط خانوادگی با مقتول رسیده بود نیز دستگیر و روانه زندان شد. با لو رفتن ماجرای این جنایت وحشتناک، سه متهم اصلی این پرونده با دستور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به محل ارتکاب جرم هدایت شدند و به تشریح جزئیات این قتل هولناک پرداختند.

«م-م» که مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفته و در حضور قاضی کاظم میرزایی زوایای پنهان این جنایت را فاش می‌کرد، در اظهارات خود گفت: من و همسرم به خاطر سوء ظن‌های او برای رفت و آمد به منزل مقتول، دچار اختلاف بودیم. من از مدتی قبل نقشه ترساندن جواد را در سرمی پروراندم چرا که برخی مسائل خانوادگی در زندگی او که زندگی مرا نیز تحت تاثیر قرار داده بود، آزارم می‌داد. به همین دلیل نقشه کتک زدن و ترساندن جواد را با «م – ص» (خواستگار دختر مقتول) و «م- ک» (جوان ۲۵ ساله که از دوستانم بود) در میان گذاشتم و آن‌ها را همراه خودم کردم قصد کشتن جواد را نداشتیم و تنها می‌خواستیم او را بترسانیم. می‌دانستیم که او شب‌ها را در سوئیت خودش می‌گذراند به همین دلیل شب قبل از وقوع جنایت به محل رفتیم، اما آن شب نتوانستیم نقشه خودمان را عملی کنیم!

به همین دلیل به خانه بازگشتیم و شب بعد دوباره سوار بر یک دستگاه پراید ۱۱۱ که رانندگی آن را «م- ص» به عهده داشت به خیابان خرمشهر رفتیم و به نوبت کشیک می‌دادیم تا جواد از راه برسد، او از ترس این که کسی تعقیب اش می‌کند خودرو را در کوچه دیگری پارک می‌کرد. آن شب حدود ساعت ۲:۴۰ بود که جواد با خودروی پژو ۲۰۶ آمد و به سمت منزلش رفت. من کتم را از درون خودرو برداشتم و به همراه «مهدی – ک» به سوی او رفتیم. در یک لحظه زمانی که کلید را روی قفل انداخت، مهدی او را از پشت سر گرفت و من هم با ضربات چاقو، او را نقش زمین کردم و سپس از محل گریختیم. «م- ص» پشت فرمان منتظر ما بود که از شدت نگرانی زودتر حرکت کرد، اما چندمتر جلوتر هر دو نفر سوار شدیم و فرار کردیم تا این که کارآگاهان بعد از دستگیری من، دو همدستم را نیز در مجلس ترحیم مقتول به دام انداختند چرا که فکر می‌کردیم اگر در مجالس ترحیم شرکت نکنیم پلیس به ما مشکوک می‌شود!

گزارش خراسان حاکی است، در پی اعترافات صریح متهمان که اظهارات «م – م» را تایید کردند، مقام قضایی نیز پایان بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد و بدین ترتیب سه متهم اصلی این پرونده به همراه همسر مقتول که احتمال می‌رفت از نقشه جنایت وحشتناک مطلع باشد، روانه زندان شدند تا این پرونده جنایی در مسیر تکمیل تحقیقات قرار گیرد. شایان ذکر است، در آغاز بازسازی صحنه قتل که سرهنگ سلطانیان (رئیس دایره قتل آگاهی) نیزحضور داشت، ابتدا سرگرد حمیدفر (افسر پرونده) به تشریح جزئیات دستگیری متهمان و روند بازجویی‌ها و همچنین اعترافات متهمان در مراحل مقدماتی تحقیقات پرداخت و پس از آن چگونگی وقوع قتل خیابانی توسط متهمان پرونده بازسازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟