اعزام 600 سرباز آمریکا به سوریه برای امنیت فرآیند خروج


اعزام 600 سرباز آمریکا به سوریه برای امنیت فرآیند خروج

600 سرباز آمریکایی به منظور کمک و ایجاد امنیت در فرآیند خروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به این کشور رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معا، منابع داخلی سوریه گزارش داد: 600 سرباز آمریکایی روز گذشته(یکشنبه هفتم بهمن 1397) به پایگاههای «خراب عشک» و «صرین» در شرق نهر الفرات رسیدند.

این سربازان آمریکایی به دو پایگاه نظامی که به منظور فرآیند تخلیه سربازان استفاده خواهد شد، فرستاده شدند.

اما از دو پایگاه آمریکایی در رمیلان و تل بیدر در استان الحسکه، به منظور انتقال مهمات سنگین از راه هوا استفاده خواهد شد.

یک مسئول آمریکایی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد: وزارت دفاع(پنتاگون) نیروهای اضافی را به سوریه ارسال خواهد کرد و هدف از آن ایجاد امنیت در فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

در 19 دسامبر 2018 میلادی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که که آمریکا داعش را در سوریه شکست داده است و داعش تنها هدف آمریکا برای حفظ نیروهایش در آمریکا بوده است؛ به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است که سربازان به کشورشان بازگردنند، به همین دلیل واشنگتن قصد دارد تا سربازان خود را که تعدادشان به دو هزار نفر می رسد، از شمال سوریه خارج کند.

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به طور رسمی با این مسئله مخالفت کرد، اما «شان رابرتسون» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که فرآیند خروج سربازان امریکایی از شمال شرقی سوریه براساس جدول اعلام شده انجام خواهد گرفت.

وی در اظهارات مطبوعاتی گفت که فرآیند خروج، به تناسب شرایط میدانی و با هماهنگی متحدان و شرکای آمریکا انجام می گیرد. این عملیات هرگز به جدول زمان بندی کورکورانه مقید نخواهد بود.

گفتنی است، برنامه خروج سربازان آمریکایی از شمال سوریه تغییر ناگهانی و غافلگیرانه در راهبرد ایالات متحده آمریکا به شمار می آید. این برنامه در ابتدا با واکنش تند متحدان داخلی و خارجی ترامپ روبه رو شد، اما آمریکا با اعزام نمایندگان خود از جمله «مایک پمپئو» توانست تا اعتماد آنها را نسبت به این مسئله جلب کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند