بازدید کامائرت از بیمارستان «الثوره» شهر الحدیده


بازدید کامائرت از بیمارستان «الثوره» شهر الحدیده

رئیس کمیته هماهنگی آتش بس در یمن وابسته به سازمان ملل از بیمارستان «الثوره» در الحدیده دیدن کرد و از مشکلات بیماران یمنی از نزدیک آگاه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، رئیس کمیته هماهنگی آتش بس در یمن وابسته به سازمان ملل از بیمارستان «الثوره» در الحدیده دیدن کرد و از مشکلات بیماران یمنی از نزدیک آگاه شد.
ژنرال پاتریک کامائرت و هیئت همراه وی از بیمارستان دولتی الثوره (انقلاب) دیدن کردند و در جریان مشکلات طاقت فرسای مردم الحدیده که به دلیل تجاوزهای رژیم سعودی و محاصره یمن متحمل می شوند قرار گرفتند.
از سوی دیگر شهر الحدیده شاهد اعتراضات و تحرکات رسمی و مردمی بود که در محکومیت تجاوزهای مکرر سعودی و حمایت از پایداری و مقاومت مردم برگزار شد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: رئیس کمیته هماهنگی آتش بس در یمن وابسته به سازمان ملل و هیئت همراه وی با بازدید از مرکز اورژانس بیمارستان الثوره شهر الحدیده از نزدیک با مشکلات و دردها و رنج های بیماران این مرکز آشنا شدند.
ژنرال پاتریک کامائرت و هیئت همراه وی آثار محاصره نفس گیری را که بیش از چهار سال است کشورهای متجاوز به یمن تحمیل کرده اند، از نزدیک مشاهده کردند. پس از آن رئیس کمیته هماهنگی آتش بس در یمن وابسته به سازمان ملل با کادر پزشکی بیمارستان دیدار و گفتگو کرد. محورهای مذاکرات بین هیئت سازمان ملل و کادر پزشکی بیمارستان الثوره، بررسی برداشتن فوری محاصره تحمیل شده بر مردم یمن و کاهش مشکلات مردم این کشور به ویژه بیماران یمنی بود.
از سوی دیگر کمیته امنیتی استان الحدیده نشست بین المللی خود را برای بررسی راهکارهای برقراری امنیت و ثبات در استان الحدیده برگزار کرد. در این نشست عملیات نیروهای مزدور سعودی که به صورت شبانه روزی توافقنامه آتش بس الحدیده - را که در سوئد به امضا رسید - نقض می کنند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست بر اهمیت کاهش خطرات ناشی از این نقض آتش بس برای محله های مسکونی الحدیده تاکید شد.
از سوی دیگر دانشجویان منطقه «المیناء التربویه» در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در شهر الحدیده تجمع کردند و مطالبات خود را از این سازمان درباره عمل به وظایف خود در زمینه توقف حملات مزدوران سعودی و متجاوزان رژیم سعودی به الحدیده مطرح کردند.
مزدوران سعودی بارها با نقض آتش بس در الحدیده مناطق مسکونی این شهر را هدف قرار داده اند. همچنین از سازمان ملل خواستند وظایف خود را در زمینه پایبندی خود به حقوق کارمندان به خوبی انجام دهد.
از سوی دیگر کمیته ملی اداره و هماهنگی امور بشردوستانه و رویارویی با بحران ها در الحدیده به همراه موسسه ساخت و توسعه محور الحدیده مواد غذایی و وسایل مورد نیاز را بین یکصد و پنجاه خانواده آواره و نیازمند که در محله های مختلفی در ناحیه الحالی سکونت دارند توزیع کردند. این خانواده ها بر اثر اصابت گلوله های توپخانه و خمپاره مزدوران سعودی و راکت های شلیک شده در حملات هوایی جنگنده های متجاوز سعودی به منازلشان آواره شده اند و نیاز مبرم به این کمکهای بشردوستانه دارند.
از سوی دیگر دفتر اوقاف و ارشاد در استان الحدیده به توزیع شصت و شش مولد برق و یک پمپ آب و چهل و چهار تانکر آب با حجم 4000 لیتر برای بازسازی 22 مسجد در مرکز شهر الحدیده اقدام کرد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تقویم تاریخ؛ از معاهده پاریس میان ایران و انگلیس تا شهادت آیت الله محلاتی