اثرگذاری قابل توجه استارتاپ‌ها در انجام فعالیت‌های مالی


اثرگذاری قابل توجه استارتاپ‌ها در انجام فعالیت‌های مالی

حسن تلیکانی، عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، در افتتاحیه مسابقه برنامه نویسی مالی فین وارز که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، توجه به استارتاپ‌های مالی را ضروری دانست و به تأثیر قابل توجه آن‌ها در انجام امور روزمره مردم اشاره کرد.

اثرگذاری قابل توجه استارتاپ‌ها در انجام فعالیت‌های مالی
روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران نوشت: حسن تلیکانی، عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، در مسابقه برنامه نویسی مالی فین وارز که با هدف جذب تیم‌های جوان و خلاق در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود به نقش بانک‌ها به عنوان قلب تپنده اقتصاد هر کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در دنیا، بانک‌ها نه تنها بابت سپرده گذاری سودی نمیدهند، بلکه بابت نگهداری و تأمین امنیت پول، هزینه‌ای نیز دریافت می‌کنند.
اثرگذاری قابل توجه استارتاپ‌ها در انجام فعالیت‌های مالی

عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: با این حال در جامعه ما هر روز بحث سرمایه گذاری کاهش پیدا می‌کند و مردم ترجیح می‌دهند پول‌های خود را تنها در قبال دریافت سود سپرده گذاری کنند که این برای اقتصاد بسیار مضر است.

وی در ادامه مطرح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران، از ابتدا با این سیاست که نه سودی بدهد و نه سودی دریافت کند، موفق شده تا کنون نزدیک به ۷ میلیون مشتری را پذیرا باشد.

تلیکانی با اشاره اعداد و ارقام تسهیلات اعطایی بیان داشت: تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مردمی جذب شده که نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد آن به خود مردم به منظور رفع احتیاجات ضروری و حرکت در مسیر ایجاد اشتغال، ازدواج جوانان، تقویت پشتوانه زنان سرپرست خانوار و ... تسهیلات اعطا شده است.

عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران اذعان داشت: در طول ۱۱ سال فعالیت بانک، بیش از ۴ میلیون نفر تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند که از میان، حدود یک میلیون نفر آن‌ها در سال ۹۷ بوده است.

وی افزود: هم اکنون نرخ مطالبات ما کمتر از ۱ درصد است که این مهم در شبکه بانکی بی نظیر است و نکته قابل توجه آن است که این نرخ نیز با کمی تأخیر بازمی گردد؛ چرا که بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای سیاست‌های حمایتی، تنفسی برای تسهیلات اعطا شده به مردم زلزله زده استان کرمانشاه در نظر گرفت که موجب بخشی از این نرخ مطالبات شد.

تلیکانی در ادامه ابراز داشت: با توجه به همین بازگشت ۹۹ درصدی منابع اعطایی می‌توان، امید بیشتری داشت که با استفاده از این سرمایه اجتماعی، به ایجاد اشتغال پایدار کمک شود.

وی ادامه داد: در این خصوص یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار همین حمایت از استارتاپ‌ها است.

عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران تأکید کرد: باید توجه داشت که امروزه حضورر استارت آپ‌ها در انجام فعالیت‌های مالی بسیار اثرگذار بوده و هم اکنون، بسیاری از امور روزمره مردم همچون استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و خرید‌های روزمره از آن طریق صورت می‌پذیرد.

تلیکانی با اشاره به نقش قابل توجه استارتاپ‌ها در توسعه خدمات غیرحضوری بانک‌ها بیان کرد: حرکت در مسیر بانکداری الکترونیکی به تسهیل دسترسی شهروندان کمک به سزایی کرده و با حمایت از استارتاپ‌ها و افراد خلاق و ایده پرور که می‌توانند به توسعه آن کمک کنند، نه تنها به توسعه کشور کمک خواهیم کرد، بلکه از ظرفیت نبوغ جوانان نیز می‌توان به خوبی بهره‌مند شد و در شرایط زندگی فناورانه کنونی، کیفیت خدمت رسانی را تقویت کرد.

شایان ذکر است که ماراتن برنامه نویسی مالی که با عنوان فین وارز (fin wars) شناخته می‌شود، با حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به مدت سه روز، از تاریخ ۱۰ الی ۱۲ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و قریب به ۱۹ تیم فعال در حوزه فناوری اطلاعات در آن حضور بهم خواهند رسانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند