جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان سال


جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان سال

سردار مومنی:​ جمع آوری، نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت‌های کوتاه است که تا پایان سال انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار اسکندر مومنی فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ​همکاری خوبی با دیگر دستگاه‌های قضائی، انتظامی و شهرداری‌ها درحال انجام است که در گام نخست جمع آوری و ساماندهی و درمان هستیم و ظرفیت‌های خوبی در تهران و کل کشور به وجود​آمده است.
وی گفت:​ قرار است در این موضوع سازمان زندان‌ها ۳ هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت ایجاد کند و نیروی انتظامی نیز مرکز نگهداری به نام مرکز سروش ایجاد کرده و همچنین قرار است سازمان بسیج و سپاه نیز مراکزی ایجاد کنند.
وی گفت:​ جمع آوری معتادان متجاهر، بین بخشی است که باید چرخه آن کامل شود و مقدمات کار انجام شده و همه قول داده اند این موضوع را تا پایان سال ساماندهی کنند.
وی گفت: مشکل در حال حاضر معتادان زیر ۱۸ سال، بالای ۶۰ سال و بیماری‌های خطرناک و واگیردار است که بایستی در این زمینه مرکزی برای نگهداشت این افراد ایجاد شود در غیر اینصورت بازهم باید شاهد انتظار حضور معتادان در سطح شهر باشیم.
­سردار مؤمنی گفت:​ تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده اند تا موضوع معتادان که سال هاست بعنوان یک مشکل در کل کشور مطرح است، حل شود.
وی گفت: اراده نظام و همه قوا در این است که باید ساماندهی معتادان انجام شود پس جای نگرانی نیست، اما بایستی ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان زده شود که اگر ضربه نخورند در این طرح موفق نخواهیم بود.
وی گفت: سپاه و بسیج ۱۰ مرکز را قرار است راه اندازی کنند که دو مرکز تا پایان سال، ۱ مرکز در تهران و مرکز دیگری در یکی از شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد و ۸ مرکز دیگر نیز اوایل سال آینده در سایر شهرستان‌ها راه اندازی می‌شود.

سردار رحیمی مطرح کرد
»» جمع آوری بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر در تهران
­فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح جمع آوری معتادان متجاهر در جنوب تهران گفت: در ۳ روز اخیر بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر در تهران جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند و این طرح با جدیت ادامه خواهد داشت.
سردار حسین رحیمی گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در مرحله اول در محله‌های شوش، هرندی و مولوی آغاز شده است که در این مرحله ۱۰۵ تیم پلیس برای جمع آوری و دستگیری افراد معتاد متجاهر اقدام کردند.
وی گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ خانه شناسایی شد و با ورود مأموران تاکنون بیش از ۳۰ کیلو مواد مخدر، ​مشروبات الکلی و اموال مسروقه که از دیگران به سرقت برده بودند نیز کشف شد.
سردار رحیمی گفت: در این ۳ روز که معتادان متجاهر دستگیر شدند ۱ دوازدهم میزان سرقت‌ها در این محله‌ها کاهش پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از تعداد کل دستگیری‌ها ۳۵۰ معتاد متجاهر دارای بیماری‌های مسری و واگیردار هستند که در حال حاضر آن‌ها را نگه داشتیم، اما باید در این زمینه وزارت بهداشت ورود پیدا کند که اگر این افراد بار دیگر برگردند کل طرح جمع آوری ابتر خواهد ماند و مشکل ایجاد می‌کند.
وی گفت:: در طرح جمع آوری معتادان متجاهر قرار است این معتادان شش ماه در مراکز بازپروری نگهداری شوند و ما امسال ۳۰ هزار معتاد را جمع آوری کردیم که البته این آمار براساس این است که برخی معتادان بار‌ها و بار‌ها دستگیر شده اند.
وی گفت: البته در این خصوص دستگاه‌های دیگر قول داده اند که همکاری کنند تا این مشکل مردم نیز حل شود.
سردار رحیمی گفت: برآوردمان این است که در کل تهران ۱۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که تا یک ماه آینده ظرفیت مراکز نگهداری تا ۱۰ هزار معتاد افزایش خواهد یافت و ابتدای سال آینده نیز این ظرفیت به ۱۵ هزار معتاد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی در پایان افزود: ۲۰ تا ۳۰ سال است که موضوع معتادان در سطح شهر مردم را آزرده خاطر کرده است که امیدواریم با هماهنگی دیگر نهاد‌ها این کار به ثمر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟