استفاده از قانون اساسی عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی


رئیس شورای اجرایی جنبش «نُجَباء» تأکید کرد که این جنبش از همه ظرفیت‌ها برای اخراج نیروهای امریکایی از خاک عراق استفاده خواهد کرد.

رئیس شورای اجرایی جنبش «نُجَباء» تأکید کرد که این جنبش از همه ظرفیت‌ها برای اخراج نیروهای امریکایی از خاک عراق استفاده خواهد کرد.
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، «نصر الشمری» رئیس شورای اجرایی جنبش «نُجَباء» عراق بر لزوم اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور تأکید کرد.
الشمری در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «آسیا» اعلام کرد که گروه‌های مقاومت عراقی از ظرفیت قانون اساسی این کشور برای اخراج کامل نیروهای خارجی استفاده خواهند کرد.
وی همچنین تأکید کرد که این جنبش از همه ظرفیت‌ها برای اخراج نیروهای امریکایی از خاک عراق استفاده خواهد کرد.
رئیس شورای اجرایی نُجَباء با یادآوری اینکه مقاومت اسلامی عراق از سال 2003 با اشغالگران رودررو بوده، هشدار داد که نیروهای وابسته به آمریکا قصد دارند با توسل به ترور، منافع واشنگتن را در عراق تأمین کنند.
وی همچنین از جریانات سیاسی عراق که اجازه دادند آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، تعداد نظامیان خود در را این کشور تا 12 هزار نفر افزایش دهد، انتقاد کرد.
الشمری خطاب به برخی فرماندهان نظامی که معتقدند عراق به حضور نیروهای آمریکایی محتاج است، گفت: «چرا می‌خواهید با وابسته نشان دادن کشور، جایگاه میهن خود را تضعیف کنید؟».
وی همچنین در واکنش به تبلیغات منفی معارضان علیه گروه‌های مقاومت شیعه، خاطرنشان کرد: «ما در مناطق سنی‌نشین غرب عراق طرفداران زیادی داریم. مردم جنگ‌زده موصل و سایر نقاط غربی کشور اوضاع نابسامانی دارند. حضور ما در آنجا قانونی و با هدف کمک‌رسانی و برقراری امنیت است».
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 26 دسامبر به صورت سرزده برای بازدید از پایگاه هوایی «عین الاسد» -محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار- رفت و تاکید کرد که مطلقا قصد ندارد از عراق عقب‌نشینی کند.
همین اظهار نظر ترامپ و اقدام خارج از عرف وی در خصوص بازدید از پایگاه عین الاسد باعث شد که طیفهای سیاسی بسیاری در عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شوند.
فراکسیون پارلمانی «سائرون» عراق وابسته به جریان صدر این کشور، از دیگر گروه‌های سیاسی عراق بود که به سفر و اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در استان «الانبار» واکنش نشان داد و خواستار تصویب فوری قانونی برای اخراج نظامیان آمریکایی از کشور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید