توصیه‌های پلیس فتا کرمانشاه به کسانی که از سایت‌های فروش کالا دست دوم استفاده می‌کنند


توصیه‌های پلیس فتا کرمانشاه به کسانی که از سایت‌های فروش کالا دست دوم استفاده می‌کنند

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به نکاتی برای مقابله با کلاهبرداران سایت‌های فروش کالای دست‌دوم اشاره کرد تا در صورت مسروقه بود کالا بتوان از فروشنده شکایت کرد.

توصیه‌های پلیس فتا کرمانشاه به کسانی که از سایت‌های فروش کالا دست دوم استفاده می‌کنند به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی‌کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح خبر کلاهبرداری سودجویان در سایت‌های فروش کالا دست دوم گفت: یکی از فروشندگان برنج در استان پس از مراجعه به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مدعی می‌شود که در سایت دیوار تبلیغی با عنوان فروش برنج عمده مشاهده نموده و به دلیل قیمت مناسب آن با فروشنده تماس گرفته که به دلیل دور بودن استان محل زندگی صاحب آگهی، مبلغ بیست میلیون ریال به عنوان بیعانه و ارسال واریز کرده است.

وی افزود: شاکی در ادامه گفت فروشنده مدتی به بهانه‌های مختلف از ارسال برنج خودداری نموده و سپس گوشی همراه خود را خاموش کرده است، با محرز شدن کلاهبرداری در سایت دیوار، تیمی از کارشناسان این پلیس برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را مورد شناسایی قرار دادند و به دلیل اینکه در خارج از حوزه این پلیس سکونت داشت با هماهنگی قضایی پرونده جهت دستگیری مجرم به استان مورد نظر ارسال شد.

سرهنگ کریمی به افرادی که قصد خرید از سایت‌های فروش کالا مانند دیوار و شیپور را دارند، توصیه کرد: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن کالاها، اقدام به خرید نکنند و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف خدمات یا کالا مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

این مقام مسوول یاد آورد شد:از کاربران فضای مجازی درخواست داریم کالای مورد نظر خود را از استان محل زندگی خود انتخاب کرده و پرداخت وجه را به پس از دیدن و پسندیدن کالا موکول نماید، همچنین در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید نماید تا اگر کالا، مسروقه بود بتواند به راحتی فرد فروشنده را معرفی نموده و علیه وی شکایت نمایند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خاتمه اظهار داشت : پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و آنها می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات