پیام سیاسی در پشت تبریک ورزشی اردوغان به قطر


پیام سیاسی در پشت تبریک ورزشی اردوغان به قطر

تبریک اردوغان به امیر قطر در این زمینه در بحبوحه تحریم قطر از سوی کشورهای خلیجی به رهبری عربستان سعودی دارای پیام سیاسی نیز هست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»،رئیس جمهوری ترکیه ،قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا 2019 که با پیروزی 3 بر 1 این کشور در برابر تیم ژاپن محقق شد را تبریک گفت.

«رجب طیب اردوغان» در مکالمه تلفنی با «شیخ تمیم بن حمدبن خلیفه آل ثانی» ،امیر قطر نسبت به قهرمانی این کشور در جام ملت های آسیا ابراز خرسندی کرد و این پیروزی را به دولتمردان و مردم این کشور تبریک گفت.

قطر که در سال 2022 میلادی میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود و از هم اکنون در حال آماده سازی خود برای این اتفاق بزرگ است،موفق شد جام قهرمانی در بازی های آسیایی 2019 را از آن خود کند.

اما تبریک اردوغان به امیر قطر در این زمینه در بحبوحه تحریم قطر از سوی کشورهای خلیجی به رهبری عربستان سعودی دارای پیام سیاسی نیز هست.

قطر و ترکیه روابط خود را در سال اخیر بسیار تحکیم کرده اند.

در این گفتگوی تلفنی،اردوغان و امیر قطر بر تعهد نسبت به تقویت و تحکیم روابطشان در همه زمینه ها تاکید و برای باقی ماندن در ارتباط نزدیک با یکدیگر توافق کردند.

هنگامی که لیر ترکیه در بحران تابستان گذشته به خاطر دلایلی از جمله اختلاف آنکارا با واشنگتن ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد،قطر وعده داد که 15 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری خواهد کرد.

پس از محاصره قطر از سوی کشورهای خلیجی با همراهی عربستان نیز،ترکیه اتهام‌های وارد شده به قطر مبنی بر حمایت این کشور از تروریسم را رد کرد و به حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی از این کشور برخاست.

حمایت از قطر موجب شد تا ریاض و آنکارا بیش از پیش در مسائل منطقه ای رو در روی هم قرار بگیرند.

از سوی دیگر ترکیه دارای پایگاه نظامی در قطر است و این یکی از دلایلی است که در بحرانی که عربستان برای قطر به وجود آورده بود،آنکارا با تمام توان از دوحه دفاع کرد.

قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا که کشورهای خلیجی تحریم کننده دوحه از جمله امارات و عربستان نیز در آن حضور داشته و حذف شدند،موفقیت و دستاورد بزرگی برای دوحه به همراه داشت که هم موجب تقویت جایگاه ورزشی و هم سیاسی این کشور در عرصه جهانی شد.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین