به گزارش الف، جلسه علنی رای اعتماد و بررسی صلاحیت سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل و به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

روحانی وارد مجلس شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، روحانی را هنگام ورود به صحن علنی همراهی می‌کردند.

اسامی نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان اسامی نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌ها و صلاحیت «سعید نمکی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.

بر این اساس، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز و حسین مقصودی نماینده سبزوار به عنوان مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت سخنرانی خواهند کرد.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان و مهدی فرشادان نماینده سنندج به عنوان موافق برنامه‌های سعید نمکی سخنرانی می‌کنند.

هر یک از نمایندگان موافق و مخالف 15 دقیقه فرصت دارند در صحن علنی مجلس صحبت کنند، البته این نمایندگان می‌توانند تمام یا بخشی از فرصت 15 دقیقه‌ای خود را به نماینده دیگری بدهند.

نشست مشترک مجمع نمایندگان استان خوزستان با سعید نمکی
نشست مشترک مجمع نمایندگان استان خوزستان با حضور سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

جلسه علنی رای اعتماد به «سعید نمکی»آغاز شد/روحانی: نیمی از پزشکان ما در سال 57 خارجی بودند

٩٨درصد مجمع عمومی فراکسیون امید به «نمکی» رای مثبت دادند

نشست مجمع فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سعید نمکی برنامه‌های خود را برای وزارت بهداشت ارائه کرد و سپس نوبخت رئیس کمیته بهداشت و درمان نتیجه بررسی‌های این کمیته در مورد وزیر پیشنهادی را مطرح کرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان نیز در این جلسه سوالات و دغدغه‌های خود در حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند و بعد از آن رای‌گیری انجام شد که ٩٨درصد نمایندگان حاضر به نمکی رای مثبت دادند و حمایت خود را از وی را اعلام کردند.

سخنان رییس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت

حسن روحانی در این جلسه اظهار کرد: همه می‌دانیم که سلامت و بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و توریسم سلامت دارای اهمیت است. انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در بخش سلامت داشته است.

وی با بیان اینکه روشن است که در این چهل سال چه قدم‌های مهمی در راه سلامت برداشته شده است، بیان کرد: قبل انقلاب کل پزشکان کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر بود که ۶ هزار نفر از آنها پزشکان خارجی بودند. در تخصص‌های مختلف، نیازمند دانشگاه‌های خارج از کشور بودیم. به جای ۱۴ هزار پزشک امروز ۱۴۰ هزار پزشک خدمت می‌کنند و ۶۱۰۰ نفر ورودی دانشجوی پزشکی داریم.

رئیس‌جمهور گفت: جمعیت از ۳۶ میلیون نفر به ۸۲ میلیون نفر رسیده است، اما آمارها در بخش بهداشت و درمان ده، دوازده و یا پانزده برابر شده است. حرکت ما در این زمینه حرکت صحیحی بوده است. البته این بدان معنا نیست که در بخش سلامت، اشکالی نداریم، بلکه ضعف و اشکال داریم اما در مقایسه با چهل سال پیش، پیشرفت کشور قابل ملاحظه است.

رئیس جمهور افزود: در سال 56 و 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کل پزشکانی که در کشور، خدمت می‌کردند، 14 هزار و 700 نفر بودند که از این آمار 6 هزار نفر، پزشکان خارجی بودند و نیمی از بخش بهداشت و سلامت و درمان ما در بخش پزشک عمومی یا تخصصی وابسته به پزشکان خارجی بود.

تکمیل می‌شود