شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!


شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!

چندی پیش مطلبی از یکی از مخاطبان پدال درزمینهٔ پیش‌فروش خودرو از شرکت داتیس خودرو دریافت کردیم که البته بنا به وظیفه اطلاع‌رسانی و برای پیشگیری از تظلم و زیان سایر مردم، آن را منتشر نمودیم. درحالی‌که انتظار داشتیم جوابیه‌ای از این شرکت مبنی بر رفع مشکلات مشتریان و دلجویی از آنان و جبران خسارات... The post شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!...

چندی پیش مطلبی از یکی از مخاطبان پدال درزمینهٔ پیش‌فروش خودرو از شرکت داتیس خودرو دریافت کردیم که البته بنا به وظیفه اطلاع‌رسانی و برای پیشگیری از تظلم و زیان سایر مردم، آن را منتشر نمودیم. درحالی‌که انتظار داشتیم جوابیه‌ای از این شرکت مبنی بر رفع مشکلات مشتریان و دلجویی از آنان و جبران خسارات دریافت نماییم، مدیر بازاریابی این شرکت برگه شکایت حقوقی آنان را از مجله پدال بابت نشر این مطلب برای ما ارسال نمود.
البته این روند داتیس خودرو تازگی ندارد و قبلاً هم در ماجرای انتشار اخبار پلمپ نمایندگی این شرکت، از رسانه‌های منتشرکننده شکایت نموده بود! هرچند پدال زیر بار فضاسازی تهدید و تطمیع نخواهد رفت و از وظیفه اطلاع‌رسانی صادقانه خود کوتاه نخواهد آمد.

شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!
داتیس خودرو که ابتدا خود را نمایندگی رسمی ولوو می‌نامید و سپس به نمایندگی یک شرکت بی‌نام و نشان به نام هیکو تنزل یافت، هنوز هم نتوانسته راه خود را بیابد و معلوم نیست که واقعاً چه شرکتی و با چه اهدافی است.

شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!
در هر صورت داستان پیش‌فروش خودروها در ایران تبدیل به معضل بزرگی شده است که بسیاری از مردم و خریداران را دچار خسران نموده و هر از چند گاهی شاهد تجمع و شکایت تعدادی از خریداران از این شرکت‌ها به‌واسطه عدم تحویل و یا افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها هستیم.

شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!
دکتر جعفری دولت آبادی دادستان تهران در 19 دی ماه اعلام نموده بود که پرونده نگین خودرو با ۳ هزار و ۵۰۰ شاکی و ۶ محکوم که یک نفر در زندان است، ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد. پاسارگاد خودرو دو محکوم زندانی، ۶۳۰ نفر شاکی و ۷ میلیارد تومان بدهی دارد؛ سه متهم پرونده شرکت پارس خلیج خودرو نیز محکوم و در زندان به سر می‌برند و در این پرونده به‌رغم وجود ۲۵۵ شاکی، مالی توقیف نشده است.

شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!
دادستان تهران در رابطه با پرونده‌های جریانی اعلام کرد: آرمان پرشین پارس با ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۳۸۰ شاکی؛ عظیم خودرو با دو متهم، ۱۶۸ شاکی و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی؛ داتیس خودرو با پنج متهم و ۱۰۰ شاکی از دیگر پرونده‌های مفتوح در دادسرای تهران است و جالب این‌که شرکت اخیرالذکر به‌تازگی در یکی از روزنامه‌ها تبلیغات کرده است. شرکت دنیز خودرو با ۲۰۰ شاکی و ۱۱ میلیارد تومان، رامک خودرو با ۱۸۱ شاکی و ۱۰ میلیارد تومان بدهی؛ مفتاح رهنورد با ۱۳۳۳ شاکی؛ پرونده دوم رامک خودرو با ۷ متهم، ۲ شاکی و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی، پاکرو سبز قشم با ۷۰ میلیارد تومان بدهی؛ شرکت شمیران خودرو با ۷۲ شاکی و ۹۳۱ میلیون تومان؛ سورنا خودرو با ۱۵۳ شاکی و ۴ میلیارد تومان بدهی از شرکت‌هایی هستند که دارای پرونده جریانی در دادسرای تهران می‌باشند؛ رسپینا خودرو با ۱۰ میلیارد تومان و رامش خودرو با ۳۰ میلیارد تومان بدهی، از دیگر شرکت‌هایی می‌باشند که پرونده آن‌ها تحت رسیدگی است. هم‌چنین پرونده متهمان شرکت‌های کیمیا خودرو با ۱۲ میلیارد تومان بدهی و ۱۱۰۰ شاکی و مهرخودرو با ۱۶۰ شاکی و حدود ۲ میلیارد تومان بدهی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.
وی آمار پرونده‌های در حال رسیدگی با موضوع پیش‌فروش خودرو در دادسرای تهران را درمجموع بیست فقره با ۵ هزار و ۱۰۰ شاکی و مطالبات دو هزار میلیارد تومانی اعلام نمود و ضرورت پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در حوزه پیش‌فروش خودرو را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید به نحوی اقدام شود که این پرونده‌ها در ابتدا شکل نگیرد و اگر به شرکتی مجوز داده می‌شود، مثل تیری در فضا نباشد که فقط شلیک و رها شود؛ بلکه نظارت‌های بعدی بر عملکرد شرکت‌ها ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی