نقد کتاب به ترویج خواندن کمک می‌کند


نقد کتاب به ترویج خواندن کمک می‌کند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با تأکید بر برگزاری نشست‌های نقد کتاب، گفت: نقد کتاب به ترویج مطالعه و خواندن کمک می‌کند.

نقد کتاب به ترویج خواندن کمک می‌کندبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، امروز چهارشنبه، هفدهم بهمن در نشست بررسی و نقد کتاب بلدچی که در خرم‎آباد برگزار شد، نقد کتاب را موجب ترویج فرهنگ مطالعه و خواندن دانست و اظهار کرد: یکی‌از شرایط نقد این است که فرد با دیدگاه و نظر شخصی مبحثی را نقد می‌کند.
وی با ذکر این مطلب که هر فردی در طول عمر در یک مقطع معمولاً با مطالعه کتاب به تحلیل آن پرداخته و در مورد آن اظهارنظر کرده است، اضافه کرد: نقد کتاب معرفی نکات قوت و اشاره به نقاط ضعف کتاب است.

نقد در هر سطحی می‌تواند صورت بگیرد

طهماسبی با بیان این‌که نقد در هر سطحی می‌تواند صورت بگیرد، ادامه داد: نقد می‌تواند موجب پویایی شود این در حالی‌است که نقد باید منصفانه و به‌دور از غرض و تخریب باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نقد منصفانه را موجب استفاده از گنجینه ذهن و فکر افراد برشمرد و گفت: اگر در مورد یک کتاب، نحوه ویرایش یا طراحی نقدی منصفانه صورت می‌گیرد این نقد تجربه‌ای برای تهیه‌کنندگان و پدیدآورندگان کتاب است.
وی با ذکر این مطلب که جامعه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته است، اضافه کرد: برگزاری این جلسات می‌تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند این در حالی‌است که کتاب دوست بی‌غرضی است که به افزایش دانایی کمک می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل