از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر


از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر

به تازگی اخبار مختلف در مورد ویژگی‌های نسخه بعدی iOS 13، تاریخ عرضه مینی پد و ویژگی‌های آیپد و آیفون XI Max جدید این شرکت را فاش می‌سازد.

از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود هشت ماه تا عرضه آیفون‌های مدل ۲۰۱۹ زمان باقی مانده، اما از هم اکنون اخبار مختلفی در مورد طراحی ظاهری و ویژگی دوربین‌هایی که در این مدل‌ها استفاده خواهد شد، فاش شده است. به تازگی سایت بلومبرگ گزارشی را در همین مورد منتشر کرده است که تعدادی از این اخبار را تایید کرده و جزئیات جدیدی از آیفون‌های ۲۰۱۹ را فاش می‌کند.

iPhone XI Max به دوربین سه‌گانه تجهیز می‌شود

چندی پیش وال استریت جورنال خبر از دوربین سه‌گانه آیفون XI Max داده بود، حال بلومبرگ نیز این خبر را تایید کرده، دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی و یک دوربین تله‌فوتو خواهد بود. همچنین دوربین سوم قادر به ثبت تصاویر با میدان دید بالا و عریض خواهد بود و توانایی بزرگ نمایی بیشتری نیز خواهد داشت.

از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر

دوربین سوم برای افزایش کیفیت نهایی، وظیفه ترمیم تصاویر و ویدئوها را به عهده دارد. این دوربین سه‌گانه هرچند مزایای زیادی دارد، اما تنها در مدل Max آیفون ۱۱ در دسترس خواهد بود. iPhone XI از دوربین دو‌گانه بهره می‌برد، این دوربین شباهت زیادی به دوربین‌های استفاده شده در آیفون X و آیفون XS دارد. پیش‌بینی می‌شود اپل در مدل جانشین iPhone XR نیز از دوربین‌ دوگانه استفاده کند.

نسخه جدید سیستم عامل آی‌او‌اس " iOS 13 " یکی از مواردی است که به احتمال زیاد در آیفون‌های مدل ۲۰۱۹ خواهیم دید، در این نسخه، کیفیت تصاویر زنده (Live Photos) بهبود خواهد یافت و البته طول ویدیو آن به ۶ ثانیه ارتقاء پیدا می‌کند.

از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر

حالت تاریک iOS 13 و ویژگی‌های اصلی آیپد

همانطور که اشاره کردیم، مدل‌های جدید آیفون از iOS 13 بهره می‌برند. این نسخه در ماه جون رونمایی می‌شود، هنوز مشخصات iOS 13 اعلام نشده، اما به گزارش بلومبرگ، این سیستم عامل نیز مانند اندروید به حالت تاریک " Dark Mode " مجهز خواهد شد.

همچنین از ویژگی‌های کلیدی آیپد‌های جدید می‌توان به حذف دکمه خانه (Home) اشاره کرد که با توجه به پیشرفت‌های اخیر در تولید تلفن‌های هوشمند این مورد قابل انتظار بود. همچنین در مدل جدید آیپد بهبود‌هایی در نرم افزار مدیریت فایل خواهیم دید. از دیگر تغییرات این مدل می‌توان به عملکرد مثبت نرم افزار CarPlay اشاره کرد که برای اتصال به خودرو‌های هوشمند و استفاده از کاربرد‌های تعریف شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از شایعاتی که در مورد ویژگی‌ آیپد‌های جدید منتشر شده، در دسترس بودن نسخه‌های مختلف یک نرم افزار است، به صورتی که کاربر مانند تب‌های صفحات مختلف در مرورگر وب می‌تواند بین نسخه‌های مختلف یک نرم افزار جا به جا شود. همچنین نسخه‌های جدید سرویس اشتراکی مجله و ویدئو اپل نیز تا پایان سال معرفی خواهند شد.

از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر

عرضه آیپد مینی جدید پس از ۴ سال

همچنین انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۱۹، اپل از نسخه جدید آیپد پایین رده خود رونمایی کند. به گفته بلومبرگ این آیپد در فصل بهار عرضه خواهد شد، از ویژگی‌های آیپد جدید می‌توان به نمایشگر آن اشاره کرد که با ۱۰ اینچ پهنا، کمی از مدل قبلی بزرگ‌تر شده و حاشیه دور صفحه نیز باریکتر از قبل شده است. معرفی نسل پنجم iPad Mini نیز از برنامه‌های اپل برای سال ۲۰۱۹ است، پس از عرضه iPad Mini 4 در سال ۲۰۱۵ مدل جدیدی از آیپد مینی منتشر نشده بود.

از ویژگی‌های آیپد و مینی پد جدید اپل تا تولید دوربین سه بعدی در سال آینده +تصاویر

تمرکز اپل بر عرضه دوربین‌های سه بعدی در سال ۲۰۲۰

به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای سال ۲۰۲۰ دارد، کمی پیش‌تر شنیده بودیم که این شرکت تمایلی به استفاده از فناوری 5G در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ ندارد و برای مجهز کردن محصولات خود به این فناوری تا سال ۲۰۲۰ صبر خواهد کرد. حالا در گزارش‌های اخیر اپل هرچند به طور خلاصه، اما اشاره شده که این شرکت تمرکز جدی برای عرضه دوربین‌های سه بعدی در سال ۲۰۲۰ دارد. بر اساس این گزارش اپل در سال آینده میلادی از دوربین سه بعدی قدرتمندی در پشت تلفن هوشمند خود استفاده خواهد کرد. این دوربین قادر خواهد بود اشیاء را تا فاصله ۱۵ feet (۴.۵ سانتی متر) تجزیه کند. سیستم Face ID فعلی می‌تواند تا ۲۵ یا ۵۰ سانتی متری از دوربین را تشخیص دهد. این دوربین می‌تواند به صورت محسوسی ویژگی AR را ارتقاء دهد و همچنین به صورت دقیق برای اندازه‌گیری مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین سیستم تصویر برداری پرتره اپل نیز با این دوربین بهبود پیدا خواهد کرد. اپل در حال مذاکره با سونی است تا بتواند با تولید دوربین‌های سه بعدی، از این مدل دوربین‌ها در iPad Pro مدل ۲۰۲۰ استفاده کند.

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: ۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت اول)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟