14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2


14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

بازسازی بازی Resident Evil 2 توسط کپ‌کام برای این شرکت موفقیت‌های زیادی داشته است که دلیل اصلی ان بهبودهای ایجاد شده نسبت به نسخه اصلی است. بازی Resident Evil 2 بدون شک یک اثر کامل و بدون نقص است. اما فرای این قضیه که با یک بازی کامل طرف هستیم با عنوانی هستیم که به معنی واقعی کلمه یک کلاس درس برای استدیوهای مختلف است تا شاهد باشند که چگونه یک...

بازسازی بازی Resident Evil 2 توسط کپ‌کام برای این شرکت موفقیت‌های زیادی داشته است که دلیل اصلی ان بهبودهای ایجاد شده نسبت به نسخه اصلی است.

بازی Resident Evil 2 بدون شک یک اثر کامل و بدون نقص است. اما فرای این قضیه که با یک بازی کامل طرف هستیم با عنوانی هستیم که به معنی واقعی کلمه یک کلاس درس برای استدیوهای مختلف است تا شاهد باشند که چگونه یک بازی کلاسیک را به بهترین شکل ممکن ریمیک کنند. نسخه اصلی بازی در سال 1998 منتشر شده بود و این ریمیک علاوه بر این‌که همان حس قدیمی و نوستالژی را حفظ کرده است، این بازی را به نسل جدیدی از گیمرها که نسخه اصلی را بازی نکرده بودند نیز معرفی کرده است. و این موفقیت گسترده فقط به دلیل به روزرسانی گرافیک بازی نیست بلکه تیم سازنده به خوبی می‌دانسته است که چه چیزی را حذف کند، چه چیزی باید اضافه شود و چه مواردی می‌توانند بدون تغییر در بازی باقی بمانند تا ریشه‌های بازی حفظ شود.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به پانزده تغییری که در بازی اعمال شده‌اند؛ البته موارد کاملا آشکار به مانند تغییر دوربین بازی از حالت ثابت به روی شانه که در نگاه اول قابل تشخیص است را در مقاله ذکر نخواهیم کرد. در عوض به بررسی مکانیک‌های جدید، مکان‌هایی که در بازی اصلی نبودند و تغییرات داستان خواهیم پرداخت، لازم به ذکر است که این مقاله بخش‌های کوچکی از داستان بازی Resident Evil 2 را اسپویل خواهد کرد.

گسترده شدن محیط بازی14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

مکان‌های آشنای بازی Resident Evil 2 به مانند ایستگاه پلیس، فاضلاب شهر راکون‌سیتی و ازمایشگاه شرکت آمبرلا را در صورت تجربه بازی اصلی به خاطر دارید و طبیعتا تمام این موارد در نسخه ریمیک بازی نیز حضور دارند، البته بازی تمام این مکان‌ها دوباره بازسازی کرده است و این‌بار با ظاهری مدرن‌تر در بازی حضور دارند. در عین حال تیم سازنده فقط یک کپی خالص انجام نداده است بلکه در تمام مکان‌های بازی به خصوص ایستگاه پلیس شاهد اضافه شدن راهروها و اتاق‌های جدید هستیم، همچنین مکان تعدادی از پازل‌های بازی نیز تغییر کرده است.

سلاح دوم14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

هر دو شخصیت اصلی بازی لئون و کلیر این قابلیت را دارند تا یک اسلحه دوم نیز به همراه اسلحه اصلی خود حمل کنند، این وسیله می‌تواند یک چاقو و یا یک نارنجک باشد. شاید این تغییر آن‌چنان به چشم نیاید ولی خیلی زود متوجه می‌شوید که همین تغییر نه‌چندان بزرگ به شدت ضروری است؛ دشمنان شما می‌توانند خیلی سریع به شما برسند و آسیب زیادی به شما وارد کنند به خصوص اگر در یک دسته بزرگ حرکت کنند. در چنین موقعیتی است که شما می‌توانید خیلی سریع اسلحه یدکی خود را فعال کنید و جان خود را نجات دهید، قابلیتی که در لحظاتی حساس بحرانی به شدت کاربرد دارد.

کهنه شدن چاقوها14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

چاقوها در نسخه قدیمی بازی Resident Evil 2 نیز حضور داشتند و به صورت کلی این سری بازی با این سلاح سرد و کشنده در گذشته نیز آشنایی داشته است اما چیزی که در نسخه ریمیک تازگی دارد کهنه شدن و شکست چاقوها پس از مدتی استفاده کردن است. این بار چاقوها نیز خود یک وسیله با تعداد محدود حساب می‌شوند که پس از چندبار استفاده کردن به سرعت از بین رفته و همیشه باید به دنبال جایگزین برای آن‌ها باشد. همچنین این بار اگر به یک زامبی با چاقو ضربه بزنید سلاح شما در بدن او گیر کرده و برای به دست آوردن دوباره آن باید دشمن خود را ابتدا از بین ببرید.

مخلوط کردن باروت14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

این بار علاوه بر ترکیب کردن گیاهان دارویی که در نسخه‌های قبلی این بازی نیز وجود داشت شاهد یک مکانیک جدید نیز هستیم، در بازی Resident Evil 2 باروت در سه رنگ سیاه، سفید و زرد پیدا می‌شود که می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید و با پیدا کردن فرمول درست انواع مختلفی از گلوله را برای مقابله با مردگان متحرک درست کنید.

از بین رفتن ارتباط میان مراحل لئون و کلیر14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

در نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 شاهد بازسازی کامل کمپین هر دو شخصیت اصلی هستیم اما یکی از موارد محبوب نسخه اصلی که ارتباط میان این دو کمپین بوده است در ریمیک بازی از بین رفته است. اگر بخواهم واضح‌تر این مسئله را توضیح بدهم در گذشته به عنوان مثال اگر با شخصیت لئون یک وسیله خاص را برمی‌داشتید دیگر در مراحل کلیر این وسیله در دسترس نبود، این مسئله در ریمیک بازی حذف شده است دیگر نیاز نیست که نگران این مسئله باشید.

بستن پنجره‌ها14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

یکی از مکانیک‌های جدیدی که به بازی Resident Evil 2 اضافه شده است قابلیت بستن پنجره‌ها است. در طی بازی امکان دارد که زامبی‌ها به وسیله شکستن پنجره‌ها از بیرون خود را به ایستگاه پلیس برسانند، برای جلوگیری از این کار و محافظت از مناطقی که به تازگی پاکسازی کرده‌اید می‌توانید از تخته چوب‌هایی که در محیط پخش شده است استفاده کنید تا جلوی پنجره‌ها را بگیرید و از ورود مزاحمین جلوگیری کنید.

زامبی‌ها شما را تعقیب خواهند کرد14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

یکی از اتفاقاتی که به تعدد در بازی برای شما اتفاق خواهد افتاد محاصره شدن در میان دسته‌ زامبی‌ها و در خطر قرار گرفتن است، در نسخه قدیمی بازی Resident Evil 2 کافی بود که وارد یک اتاق جدید شوید تا با آغاز یک صفحه لودینگ زامبی‌ها از بین بروند. مطمئنا در نسل نهم تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است تا وارد شدن به یک اتاق دیگر نیاز به یک صفحه بارگذاری نداشته باشد به همین دلیل اگر در حین تعقیب شدن توسط این گروه‌ها خطرناک وارد یک اتاق دیگر شوید فقط چند ثانیه اسایش خواهید داشت و خیلی زود در باز خواهد شد.

Mr. X سمج14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

در نسخه اصلی بازی Resident Evil 2 هم این غول بارانی پوش یک تهدید بزرگ و مرگبار حساب می‌شد اما در ریمیک بازی شاهد یک تهدید بسیار ترسناک‌تر هستیم. درست به مانند زامبی‌ها این بار او نیز این قابلیت را دارد تا شما را به صورت متوالی تعقیب کند و در انجام این کار هیچ اهمالی هم نمی‌کند. او هرجا که شما را ببیند به تعقیب شما خواهد پرداخت و یا به شما خواهد رسید و یا از میدان دید او خارج شوید، که در این صورت دوباره به جست‌وجوی شما خواهد پرداخت. همچنین زمین‌گیر کردن او دیگر به مانند گذشته برای شما گلوله و مهمات به ارمغان نخواهد آورد.

دشمنان حذف شده14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

درست است که از زامبی‌ها گرفته تا Lickerها و حتی Mr. X به بهترین شکل ممکن و کاملا ترسناک در نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 حضور پیدا کرده‌اند اما تعدادی از دشمنان که در نسخه اصلی بازی حضور داشتند نتوانستند خود را به دیگر همقطاران خود برسانند و از بازی حذف شدند. موجوداتی به مانند عنکبوت‌های بزرگ و حشره‌های دیگر که البته در بازی اصلی نیز خیلی کم حضور داشتند و غیبت آن‌ها در ریمیک بازی مشکلی ایجاد نکرده است.

تغییرات کوچک برای آسایش مخاطبین14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

ریمیک بازی Resident Evil 2 تغییرات کوچکی در سیستم نسخه قبلی به وجود می‌اورد و همچنین بخش‌های جدیدی نیز به بازی اضافه کرده است تا تجربه راحت‌تری برای مخاطب به وجود بیاید. شاید واضح‌ترین تغییر ایجاد شده درون نقشه بازی باشد که این‌بار نسبت به گذشته طراحی بهتری دارد و استفاده از آن پیچیدگی گذشته را ندارد. اتاق‌هایی را که به صورت کامل پاکسازی کرده‌اید در نقشه علامت خورده‌اند و اتاق‌هایی که هنوز دست نخورده باقی‌مانده‌اند با رنگ قرمز درون نقشه مشخص شده‌اند؛ عین همین مورد برای گاوصندوق‌ها، درها و دیگر آیتم‌های درون نقشه نیز صادق است.

حذف شدن کمان زنبورکی (Bow Gun) کلیر14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

یکی از سلاح‌هایی که کلیر در نسخه اصلی بازی Resident Evil 2 می‌توانست به همراه خود حمل کند کمان زنبورکی بود که این بار در ریمیک بازی حضور ندارد. این کمان و تیرهای مجهز به نارنجک‌ای که داشت این بار جای خود را به تیرهای آتیشین و اسیدی برای نارنجک‌انداز کلیر داده‌اند.

یتیم‌خانه14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

در نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 فقط شاهد گسترده شدن محیط بازی نیستیم بلکه شاهد اضافه شدن مکان‌هایی هستیم که در نسخه سال 1998 وجود نداشتند. یکی از این ساختمان‌های جدید یک یتیم‌خانه است که فاصله کمی با ایستگاه پلیس دارد. درست است که زیاد در این ساختمان وقت نمی‌گذرانید ولی در هر صورت بخش مهمی از داستان کلیر در این بخش خواهد گذشت و همچنین در این ساختمان است که طی یک صحنه کوتاه ولی هیجان‌انگیز کنترل شری را به دست خواهید گرفت.

ایدا وانگ14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

این زن مرموز در ریمیک بازی Resident Evil 2 نیز حضور دارد و این بار بیشتر از گذشته مرموز و ناشناس است. شخصیت او تقریبا دچار تغییر بزرگی نشده است اما پیش‌زمینه داستانی او کاملا تغییر کرده است؛ در نسخه اصلی او خود را به عنوان زنی به لئون معرفی می‌کرد که به دنبال نامزدش است اما در ریمیک بازی شاهد هستیم که او به لئون می‌گوید که از طرف FBI به راکون‌سیتی فرستاده شده است تا به بررسی این فاجعه بپردازد. از این نقطه به بعد تقریبا داستان او بدون هیچ تغییری نسبت به نسخه اصلی بازی پیش خواهد رفت.

ماروین براناق14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

یکی دیگر از شخصیت‌هایی که در ریمیک بازی Resident Evil 2 دچار تغییرات بزرگی شده است این افسر پلیس است. در نسخه اصلی بازی شاهد هستیم که او یک کارت آبی را به لئون می‌دهد و خیلی زود دار فانی را وداع می‌گوید اما این بار بعد از انجام این کار نمی‌میمرد و در جاهای دیگری از داستان نیز به کمک لئون می‌آید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
14 تفاوت میان نسخه اصلی و بازسازی شده بازی Resident Evil 2

منتخب امروز


ویدئو/ حال اساسی ای که همستر کمبت به ایرانی ها داد؛ زبان فارسی!