علت پیروزی مقتدرانه استقلال/ تاثیر تازه واردها ؟


علت پیروزی مقتدرانه استقلال/ تاثیر تازه واردها ؟

شفقنا – استقلال با پیروزی 4-0 برابر پیکان شروع بسیار خوبی در نیم فصل دوم داشت. به گزارش شفقناورزشی، شاگردان شفر با پیروزی پر گل در شهر قدس برای دیگر مدعیان خط و نشان کشیدند. این بازی نکات مهمی هم در مورد تیم متحول شده استقلال برای نیم فصل دوم داشت. منشا؛ یک خرید خوب گادوین منشا با پاس گلی […]

علت پیروزی مقتدرانه استقلال/ تاثیر تازه واردها ؟

شفقنا – استقلال با پیروزی ۴-۰ برابر پیکان شروع بسیار خوبی در نیم فصل دوم داشت.

به گزارش شفقناورزشی، شاگردان شفر با پیروزی پر گل در شهر قدس برای دیگر مدعیان خط و نشان کشیدند. این بازی نکات مهمی هم در مورد تیم متحول شده استقلال برای نیم فصل دوم داشت.

منشا؛ یک خرید خوب

گادوین منشا با پاس گلی که در اولین حضور با پیراهن استقلال به نام خود به ثبت رساند، نشان داد که می تواند یک خرید خوب برای آبی پوشان باشد. شفر امیدوار است که مهاجم سابق پرسپولیس نه تنها در زمینه گلزنی در نیم فصل دوم به استقلال کمک کند بلکه در زمینه پاس گل و ایجاد موقعیت گل برای دیگر مهاجمان تیم هم خوب عمل کند. به همین دلیل هم بود که در بازی برابر پیکان شفر، منشا را به عنوان جانشین داریوش شجاعیان و به عنوان یک بازیکن مکمل خط حمله و نه مهاجم اصلی تیم راهی زمین کرد.

پاس گل منشا به ایسما نوید ایجاد یک زوج خارجی گلزن را هم برای هواداران استقلال داشت.

خط دفاعی استقلال همچنان یک دژ مستحکم

با گل نخوردن برابر پیکان، استقلالی ها در ۶ بازی اخیر کلین شیت کرده اند و توپی از خط دروازه این تیم نگذشته است. خط دفاعی استقلال که در نیم فصل او هم بسیار خوب کار کرده بود و در کنار خط دفاع پرسپولیس با ۶ گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ را به نام خود ثبت کرده بود، در نیم فصل دوم هم به نظر آماده و یکی از نقاط قوت اصلی آبی پوشان به شمار می آید.

فرهاد به تبریزی کمک کرده؟

مرتضی که در زمان حضور در ذوب آهن همواره به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ شناخته می شد، در اولین نیم فصل حضور در استقلال نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در تعطیلات نیم فصل یک خبر که از اردوی استقلالی ها وجود داشت، این بود که فرهاد مجیدی درصدد است تا با کمک به تبریزی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ روحی و روانی، این مهاجم را دوباره به اوج بازگرداند. گل زدن تبریزی در دقایق ابتدایی بازی با پیکان حالا این گمانه زنی را تقویت کرده که شماره ۷ اسطوره ای آبی پوشان شاید تاثیر مثبت خوبی روی این مهاجم داشته است.

استقلال با پیروزی پر گل در اولین بازی نیم فصل دوم نشان داد که می تواند به یک مدعی در این فصل تبدیل شود.

اگرچه پیکان با تغییر سرمربی در میانه فصل به تیمی تبدیل شده که فعلا از ثبات لازم برخوردار نیست اما پیروزی ۴-۰ استقلال در برابر این تیم بدون شک تنها به وضعیت نابسامان پیکان مربوط نمی شود و قسمتی اعظم آن بخاطر عملکرد خوب آبی پوشان در این بازی بوده است.

استقلال با اضافه شدن بازیکنان خود حالا برخلاف نیم فصل اول به نظر مشکلی از لحاظ گلزنی و قدرت تهاجمی ندارد. حضور منشا و ایسما در این تیم و اضافه شدن داریوش شجاعیان به همراه عملکرد خوب دیگر مهره های هجومی مانند مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی نشان می دهد که باید منتظر یک استقلال بسیار خطرناک در ادامه فصل باشیم که دیگر مدعیان باید آن را جدی بگیرند. آبی ها در نیم فصل اول هم نسبتا خوب کار کردند اما ضعف شدید در خط حمله و گلزنی به معضل بزرگی برای این تیم تبدیل شده بود که به نظر می رسد برطرف شده است.

استقلال علی رغم پیروزی ۴ گله نتوانست وضعیت خود را این هفته در جدول بهبود ببخشد و هنوز در رده پنجم است اما با این وجود اختلاف ۶ امتیازی با تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس چیزی نیست که در ۱۴ هفته باقی مانده فصل نتوان آن را جبران کرد. بخصوص که استقلال در فصول اخیر نشان داده که تیمی است که در نیم فصل های دوم به شدت متحول می شود و بهتر کار می کند.

وقتی استقلال تهران توانست با نتیجۀ ۴ بر ۰ از سد پیکان تهران عبور کند و با کسب نتیجه‌ای درخشان نیم فصل دوم لیگ برتر ایران را آغاز کند. به جز پیروزی پر گل استقلال در این دیدار اتفاقی شیرین نیز برای هواداران این تیم مقابل پیکان رخ داد و آن هم حضور فرهاد مجیدی، اسطورۀ محبوب آبی‌ها روی نیمکت مربیگری بود.

علت پیروزی مقتدرانه استقلال/ تاثیر تازه واردها ؟

حال حسین حیدری پدیدۀ جوان استقلال که وینفرید شفر نیز نظر مثبتی روی او دارد نسبت به هم‌زمانی این دو اتفاق شیرین برای استقلال واکنش نشان داده است و با انتشار پیامی در اینستاگرامش به تیم فوتبال پرسپولیس و هوادارانش کنایه زده است. لازم به ذکر است که عدد ۴ نزد استقلالی‌ها و برای خواندن کری مقابل پرسپولیسی‌ها بکار گرفته می‌شود و هواداران آبی‌پوشان تهرانی خالق این عدد را مجیدی می‌دانند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا