طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید


طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید

رنگینک نوعی شیرینی است که در مناطق جنوب کشور مرسوم است. این شیرین خانگی و سنتی را  می توانید همراه با چای و یا بعنوان میان وعده استفاده کنید رنگینک ماندگاری طولانی دارد و می توانید به راحتی داخل یخچال برای مدتی نگهداری کنید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه رنگینک مجلسی را آموزش دهیم. مواد لازم آرد 2 پیمانه کره 200 الی 250 گرم گردو به مقدار...

رنگینک نوعی شیرینی است که در مناطق جنوب کشور مرسوم است. این شیرین خانگی و سنتی را می توانید همراه با چای و یا بعنوان میان وعده استفاده کنید رنگینک ماندگاری طولانی دارد و می توانید به راحتی داخل یخچال برای مدتی نگهداری کنید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه رنگینک مجلسی را آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه کره ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم گردو به مقدار لازم خرما به مقدار لازم پودر دارچین ۱ قاشق مربا خوری پودر هل ۱/۲ قاشق چای خوری پودر نارگیل یا پسته برای پسته

طرز تهیه رنگینک مجلسی

کره به مقدار گفته شده داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، اجازه دهید کره به خوبی ذوب شود، اگر می خواهید رنگینک کم چرب باشد ۲۰۰ گرم کافی است و اگر پرچرب دوست دارید ۲۵۰ گرم استفاده کنید.

در همین زمان آرد الک شده را به کره اضافه کنید روی حرارت ملایم آرد را مرتب هم بزنید تا آرد طلایی شود البته دقت کنید که آرد نسوزد، پس از طلایی شدن آرد پودر هل و دارچین را به مقدار گفته شده اضافه کنید و کمی تف دهید، سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید

خرما ها را شسته و پوست خرما ها را گرفته، هسته ان ها نیز خارج کنید البته مقدار خرما بستگی به اندازه ظرف دارد و داخل خرما ها را پر از مغز گردو کنید.

نصف مقدار آرد سرخ شده را داخل ظرفی ریخته و با استفاده از پشت قاشق آرد را کاملا داخل ظرف صاف کنید سپس خرما ها را روی مخلوط آرد بچینید و دارچین روی آن بریزید.

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید در طرز تهیه رنگینک مجلسی مخلوط آرد را با پشت قاشق داخل ظرف صاف کنید.

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنیدخرما های پر از گردو را روی مخلوط آرد قرار دهید.

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید

حالا با بقیه مخلوط آرد و کره روی خرما ها را کامل بپوشانید و با استفاده از پشت قاشق سطح را صاف کنید تا خرما ها به مخلوط آرد بهتر بچسبند.

رنگینک را تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود، در نهایت روی آن را با پودر نارگیل یا بسته می توانید تزیین کنید.

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنیدرنگینک مجلسی بسیار خوشمزه آماده شده با تزیین پودر پسته و نارگیل

طرز تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه و فوت و فن هایی که در پخت آن باید رعایت کنید

نکات مهم برای پخت بهتر شیرینی رنگینک

در تهیه رنگینک مجلسی دقت داشته باشید که لایه های خرما به دیواره قالب نچسبند. می توانید مغز گردو را روی حرارت تفت دهید تا تست شود. استفاده از آرد سبوس دار طعم بهتری به این شیرینی خوشمزه و مقوی می دهد. به دلیل اینکه رنگینک طبع گرمی دارد می توانید پسته را حذف کنید. اگر وقت کافی برای قرار دادن گردو داخل خرما ندارید می توانید از خرما های آماده با مغز گردو استفاده کنید.

در این مقاله دستور پخت رنگینک مجلسی را آموزش دادیم امیدواریم این شیرینی بسیار خوشمزه را در ماه مبارک رمضان تهیه کنید اگر می خواهید اطلاعت بیشتری در زمینه شیرینی و کیک داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

منبع : آرگا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

4 طرز تهیه نون خامه ای در فر و بدون فر به روش قنادی و بازاری