2199میلیون ریال جایزه نقدی به مخترعان زنجانی پرداخت شد


2199میلیون ریال جایزه نقدی به مخترعان زنجانی پرداخت شد

زنجان - ایرنا - رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: از زمان تاسیس این بنیاد در مجموع مبلغ 2 میلیارد و 199میلیون ریال جایزه نقدی برای حمایت از تعداد 86 اختراع برگزیده استان، اعطا شده است.

محمد ربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد ملی نخبگان همه ساله جشنواره هایی را با نام ' جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش' در سراسر کشور برگزار می کند که اصلی ترین شیوه شناسایی اختراع های نوپدید (سطح سه) است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس اختراع هایی که حداکثر سه سال از تاریخ ثبت آنها در اداره ثبت اسناد و املاک کشور نگذشته باشد، می توانند در این جشنواره ها شرکت کنند.
این مسئول ادامه داد: در صورت برگزیدگی اختراع (کسب حد نصاب لازم) حمایت های بنیاد در خصوص اختراعات نوپدید علاوه بر جایزه های نقدی پرداختی توسط خود بنیاد، از طریق کارگزار بنیاد (پارک علم و فناوری پردیس تهران) پشتیبانی های غیر نقدی نیز به صاحب اختراع برگزیده اعطا می شود.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم این بنیاد ایجاد بستر مناسب برای ارزیابی اختراعات و برگزاری رویدادهای ارزیابی اختراعات بوده و در این راستا برنامه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ادامه داد: در سال های 91و 95 جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش به میزبانی بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد و اعتبارات برای برگزاری این جشنواره مطابق جدولی هزینه شد.
وی یادآوری کرد: در سال 91 از بین 176 اختراع حاضر در جشنواره تعداد 25 اختراع به عنوان اختراع سطح سه شناسایی و مبلغ 280 میلیون ریال بابت برگزاری جشنواره هزینه شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 95 در برگزاری این جشنواره از بین تعداد 137 اختراع حاضر، تعداد 28 اختراع به عنوان اختراع سطح 3 شناسایی و مبلغ 550 میلیون ریال بابت برگزاری جشنواره هزینه شد.
به گزارش ایرنا، بنیاد نخبگان این استان به استناد آیین نامه تاسیس و اداره بنیادهای نخبگان استانی و با پیگیری استانداری در خرداد سال 89، افتتاح و از همان روز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
9646/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا