محله اسکودار استانبول کجاست؟


در یک کلام باید گفت: برای دیدن استانبول واقعی محله اسکودار را ببینید. این محله هنوز اصالت و تاریخ خود را حفظ کرده است. محله اسکودار در بخش آسیایی استانبول، واقع شده و از زرق و برق های بخش اروپایی به دور است. در محله اسکودار، آرامش و زندگی اصیل مردم استانبول جریان دارد.

در یک کلام باید گفت: برای دیدن استانبول واقعی محله اسکودار را ببینید. این محله هنوز اصالت و تاریخ خود را حفظ کرده است. محله اسکودار در بخش آسیایی استانبول، واقع شده و از زرق و برق‌های بخش اروپایی به دور است. در محله اسکودار، آرامش و زندگی اصیل مردم استانبول جریان دارد.

محله اسکودار کجاست؟

محله بزرگ و پر جمعیت اسکودار، در ساحل شرقی تنگه بسفر و در بخش آسیایی استانبول واقع شده. بیکوز، عمرانیه، آتاشهیر، کادیکوی و تنگه بسفر در همسایگی این محله قرار دارند. اسکودار مرکز بخش آسیایی استانبول به شمار می‌رود. حدود نیم میلیون نفر از مردم محلی استانبول در این محله زندگی می‌کنند.

محله اسکودار استانبول کجاست؟

محله اسکودار چرا خاص است؟

در بخش اروپایی استانبول بیشتر، توریست‌ها دیده می‌شوند. در این بخش، برای جذب گردشگران مراکز خرید انبوه و فضاهای لوکس بی‌شماری ساخته شده‌. برعکس، بخش آسیایی استانبول زندگی بومی و اصیل مردم استانبول جریان دارد. در این بخش محله اسکودار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بخش آسیایی استانبول فضای اصیل، سنتی و محلی خود را حفظ کرده است. مردم محله اسکودار هنوز طرفدار حمام‌های سنتی هستند و در این حمام‌ها دوش می‌گیرند. حمام‌های سنتی این محله برای جذب توریست‌ها ساخته نشده‌اند.

در محله اسکودار چه می‌بینیم؟

تاریخ طولانی و غنی‌ای در این محله گذشته است؛ این را از زندگی محلی مردم این منطقه می‌توان فهمید. مناظر محله اسکودار بکر و طعم غذاهای محلی‌اش بی‌مثال است. هم‌چنین محال است بخواهید غروب دل‌انگیز این منطقه را از دست بدهید.

مهم ترین جاذبه های محله اسکودار کدامند؟

مسجد مهرماه سلطان

یکی از دلایل شهرت محله اسکودار مساجد بی‌شمار آن است. معماری دوره عثمانی را به خوبی در این مساجد می‌توان دید. مسجد جامع مهر ماه یا مسجد اسکله در این میان بسیار مشهور است. این مسجد توسط معمار مشهوری به نام سینان ساخته و به مهرماه سلطان، دختر سلطان سلیمان تقدیم شده بود.

محله اسکودار استانبول کجاست؟

برج دختر

برج دختر از دیگر جاذبه‌های معروف استانبول است. این برج در فاصله 200 متری اسکودار قرار گرفته. می‌گویند قدمت این بنا به 340 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. در مورد علت نام گذاری این برج روایت‌های مختلفی وجود دارد.

محله اسکودار استانبول کجاست؟

کاخ بیلربئی

کاخ بیلرئی یکی دیگر از جاذبه‌های استانبول است که به دوره عثمانی باز می گردد. این کاخ در گذشته‌های دور به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان عثمانی به کار می‌رفته. معماری این کاخ بسیار جذاب است.

محله اسکودار استانبول کجاست؟

چطور به اسکودار برویم؟

اگر از بخش اروپایی استانبول راهی این منطقه می‌شوید، با کشتی‌های فری یا قایق از محله بشیکتاش راهی این منطقه شوید. در مطلب «چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟» بیشتر بخوانید. اگر در بخش آسیایی هستید، کار شما بسیار راحت خواهد شد. مثلا از کادیکوی می‌توانید با دولموش و اتوبوس به راحتی خودتان را به این منطقه برسانید.



1397/11/21 | کد مطلب: 4428
برچسب‌ها: استانبول
محله اسکودار استانبول کجاست؟
محله اسکودار استانبول کجاست؟ سیما رفیعی
محله اسکودار استانبول کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی