چالش آب جوش دردسرساز شد + تصاویر


به تازگی چالشی در جهان به راه افتاده که افراد ادعا می‌کنند در چشم برهم زدنی با پاشیدن آب جوش در هوا، آب یخ می‌زند و شکل‌های زیبایی را ایجاد می‌کند. اما همین چالش دردسرهایی را به وجود آورده و عده‌ای را هم روانه بیمارستان‌ها کرده است.

به گزارش شریان نیوز،یکی از عجیب‌ترین کارهایی که این روزها شاهد آن هستیم، توانایی تبدیل فوری آب جوش به یخ است که در یک چشم بر هم زدن اتفاق می‌افتد. چند باری تصاویر و ویدئوهایی از این کار در مناطق قطبی با دمای هوای چند ده درجه زیر صفر در دنیا منتشر شده و این انگیزه‌ای شده تا افراد چالشی به راه بیندازند و توانایی خود را در این کار به نمایش بگذارند.

به این پدیده عجیب فیزیکی، «اثر امپمبا» می‌گویند به این معنا که آب گرم زودتر از آب سرد یخ می‌زند و برخی حتی آن را جادوگری می‌دانند و حتی دانشمندان هم تاکنون دلیلی علمی برای آن نیافته‌اند. اما این بدان معنا نیست که تنها با پرتاب آب جوش به هوا بتوانید این کار را انجام دهید. در نقاطی از آمریکا که دمای غیرمعمول و یخبندان حاکم است، بسیاری از افراد در این چالش شرکت کرده‌اند و با پاشیدن آب جوش در هوا و بالای سر خود قصد آزمایش این پدیده را داشتند.

چالش آب جوش دردسرساز شد + تصاویر

اما نتیجه بیشتر این چالش‌ها چیزی نبود جزء سوختگی سر و صورت و آسیب‌دیدگی شدید پوستی که بیشتر آنها را به بیمارستان کشاند. هفته گذشته، یکی از بیمارستان‌های شیکاگو مملو از بیمارانی بود که به قصد شرکت در این چالش دچار آسیب‌دیدگی شده بودند. هفت نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شده و درمان شده‌اند اما یکی از زنان آسیب‌دیده به دلیل وسعت سوختگی‌ها به عمل جراحی تکمیلی برای بهبود نیاز دارد. ‌

چالش آب جوش دردسرساز شد + تصاویر

محدوده سنی افرادی که در این چالش شرکت کرده بودند هم جالب بود به طوری که مسن‌ترین فرد 53 ساله بود و جوان‌ترین آنها هم تنها سه سال سن داشت که در کنار فرد بالغ دیگری ایستاده بود اما به دلیل ریختن آب جوش، او هم دچار آسیب شده بود.

چالش آب جوش دردسرساز شد + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان