بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین


بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین

خودروهای خودران هنوز از مقبولیت گسترده در بین طرفداران خودرو برخوردار نیستند و شاید هم هرگز چنین محبوبیتی را به دست نیاورند. با این وجود به نظر می‌رسد صنعت خودرو راه خود را انتخاب کرده و نمی‌توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی این صنعت را گرفت. برای مثال چین را در نظر بگیرید که شاهد سرمایه‌گذاری... The post بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین appeared...

خودروهای خودران هنوز از مقبولیت گسترده در بین طرفداران خودرو برخوردار نیستند و شاید هم هرگز چنین محبوبیتی را به دست نیاورند.

با این وجود به نظر می‌رسد صنعت خودرو راه خود را انتخاب کرده و نمی‌توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی این صنعت را گرفت. برای مثال چین را در نظر بگیرید که شاهد سرمایه‌گذاری سنگین خودروسازان این کشور روی تکنولوژی خودران در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین
طبیعتاً آن‌ها خواهان نمایش پیشرفت خود هستند و بهترین روش برای این کار تبلیغات و نمایش عمومی است. اکثر کشورها از چین به خاطر نظم و دقت زیاد در رژه نظامی یاد می‌کنند اما خب در بحث تکنولوژی خودران هم شاهد چنین رژه‌ای هستیم.

بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین
اواخر سال 2018، شرکت چانگان که در کشورمان هم با شاسی‌بلند مونتاژی سایپا حضور دارد رکورد گینس را به خاطر بزرگ‌ترین رژه‌ی خودروهای خودران در سایت تست دیان جینگ ثبت کرد. 55 شاسی‌بلند خودران CS55 در مدت 9 دقیقه و 7 ثانیه و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت توانستند مسیر 3.2 کیلومتری پیست تست این خودروساز را طی کنند. هر خودرو تنها به اندازه‌ی طول دو خودرو با خودروی دیگری فاصله داشته و در واقع فاصله‌ها کمتر از شرایط واقعی جاده‌ها بوده است.

بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین
به خاطر مسائل ایمنی، پشت فرمان همه‌ی خودروها راننده حضور داشته اما آن‌ها اصلاً دخالتی در این رژه‌ی خودرویی نداشته‌اند. در ابتدا 56 خودرو در این رژه حضور داشتند اما به خاطر اینکه در بخشی از مسیر یکی از رانندگان در کنترل خودرو دخالت کرد بنابراین آن خودرو از رژه کنار گذاشته شد.

مهندس خودروهای خودران چانگان می‌گوید:

رانندگی که در این تست حضور داشتند اصلاً با سیستم اتوپایلوت در تماس نبودند بنابراین ما از توانایی سیستم خود در بازه‌ی کوتاه مطمئن هستیم.

چانگان برای ثبت این رکورد برخی اصلاحات را در سیستم‌های CS55 انجام داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حسگرهای بهتر و کاهش زمان تشخیص موانع و شرایط جاده اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پایین تلویزیون 4K هواوی خبرساز شد/ عکس