روایت کارشناس بی‌بی‌سی از شکست آمریکا در نشست ورشو | ویدئو


روایت کارشناس بی‌بی‌سی از شکست آمریکا در نشست ورشو | ویدئو

آمریکا به دنبال فراگیرتر کردن ائتلاف خود علیه ایران بود اما نتیجه نشست ورشو، آمریکا را به هدفش نزدیک نکرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی واعظ، کارشناس شبکه بی بی سی فارسی، درباره اظهارات مقامات آمریکایی درباره موفقیت نشست ورشو علیه ایران تاکید کرد که آمریکایی ها سعی می کنند اجلاسی را که شکست خورده را موفق جلوه دهند.

مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی بحران گفت: «این اجلاس در ابتدا قرار بود تنها در مورد ایران باشد اما با مخالفت کشورهای اروپایی، آمریکا مجبور به رقیق کردن سوژه ایران و وارد کردن تمام مسایل دیگر خاورمیانه در کنفرانس شد. قرار بود در سطح وزرا برقرار بشه و اصلا اسمش اجلاس وزرا بود ولی از 60 کشوری که شرکت می کنند، تنها چند وزیر هستند و بسیاری از کشورهای مهم اروپایی در سطح های بسیار پایین تر شرکت کرده اند.»

واعظ افزود که اگر کشورهایی به ائتلاف آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات افزوده شوند، شاید بشود گفت این کنفرانس برای پیشبرد اهداف آمریکا موفق بوده است.

کارشناس بی بی سی ادعای همراهی کامل اتحادیه اروپا با آمریکا علیه ایران را بیشتر یک شوخی دانست و تاکید کرد: « کشورهای اروپایی نسبت به سیاست های موشکی و منطقه ای ایران نگرانی دارند ولی برخلاف آمریکا نصویر سیاه و سفیدی در مورد ایران اصلا نمی بینند و احساس نمی کنند که ایران منشا تمام مشکلات خاورمیانه است و تمام گناهان منطقه بر گردن ایران است. آنها همچنان نقش عربستان و بسیاری از متحدان آمریکا در وضعیت آشوب زده منطقه را می بینند.»

فیلم

واعظ در ادامه با اشاره به طرح آمریکا برای دعوت از برخی چهره های ضدانقلاب به نشست ورشو، گفت که دولت ترامپ، در پی مخالفت اروپایی ها با تبدیل شدن این نشست به اجلاسی علیه ایران از این اقدام منصرف شد.

در انتها، علی واعظ درباره هدف آمریکا از نشست ورشو گفت: « آمریکا به دنبال این است که ائتلاف 4 گانه خود را به ائتلاف فراگیرتری تبدیل کند چرا که متوجه شد فشار حداکثری بر ایران تنها از طریق اقتصادی ممکن نیست و لازمه اش این است که فشار سیاسی و دیپلماتیک هم بر ایران وارد شود ولی من فکر نمیکنم نتیجه این کنفرانس آمریکا را به هدفش نزدیک تر کند.»

فیلم

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!