برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر در شمال کشور


برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر در شمال کشور

نائب رئیس اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر از برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر در شمال کشور خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر در شمال کشور

گیلان خبر: حسین داداشی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر با اشاره به جزئیات جشنواره مطبوعات خزر اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار با حمایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و ادارات کل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان در نمک‌آبرود چالوس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره مطبوعات خزر بیان کرد: حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی با الگوهای زیست‌محیطی، ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی در رسانه‌های استان‌های شمالی، ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان‌های شمالی، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های محلی استان‌های شمالی، معرفی رسانه‌های محلی و منطقه‌ای بین شهروندان شمالی، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌های محلی شمال کشور، افزایش سرمایه اجتماعی ذینفعان رسانه‌های محلی، ایجاد زمینه‌های افزایش مصرف رسانه‌ای در بین شهروندان ازجمله اهداف جشنواره مطبوعات خزر است.

نائب رئیس اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر به محورهای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: محیط‌زیست نوار ساحلی با محوریت جنگل‌ها، مراتع، بحران آب و زباله، توسعه منطقه‌ای با محوریت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی با تأکید بر ظرفیت دریای خزر، توسعه گردشگری نوار ساحلی با محوریت ایجاد و ساماندهی فضای گردشگری، فرهنگ با محوریت ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب‌ورسوم بومی، ادبیات و خرده‌فرهنگ‌های ساحل دریای خزر، آسیب‌های اجتماعی ناظر بر استان‌های شمالی، تعاملات اقتصادی برون‌مرزی و بنادر دریای خزر ازجمله محورهای این جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره مطبوعات خزر بیان کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که از ابتدای دی‌ماه 96 تا پایان فروردین‌ماه 98 در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های تحلیلی خبری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سرپرستی نشریات سراسری در استان‌های شمالی منتشرشده باشد.

داداشی با بیان اینکه که آخرین‌مهلت ارسال آثار تا پنجم اردیبهشت‌ماه 98 است گفت: آخرین‌مهلت ارسال تا پایان اسفندماه سال جاری بود که در چهارمین نشست اتحادیه به مدت یک ماه تمدید شد.

نائب رئیس اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر به بخش‌های مختلف جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره مطبوعات خزر در 6 بخش اصلی گزارش (تحقیقی و تحلیلی)، مقاله (مقاله، سرمقاله، یادداشت)، خبر (خبر، گزارش خبری)، مصاحبه، عکس (تک عکس و گالری)، چندرسانه‌ای (فیلم، انیمیشن و...) و در دو بخش ویژه نمک‌آبرود گردشگری و رسانه‌های سراسری و خزر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه داوری آثار رسیده به جشنواره به عهده مدرسان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید روزنامه‌نگاری است گفت: مراسم اختتامیه در روز چهارشنبه 29 خرداد 98 در مجتمع گردشگری نمک‌آبرود چالوس برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر در شمال کشور

جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات خزر روز گذشته با حضور رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اعضاء هیئت‌مدیره اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر به میزبانی هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان در رشت برگزار شد.

منبع: فارس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم تیر اندازی وحشت آفرین در اتوبان امام علی(ع) تهران + علت و جزئیات