مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمده اند


مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمده اند

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: کنکور باعث شده است تا مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآید، باید تلاش کنیم تا مدارس در مسیر سند تحول بنیادین قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» در نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از انقلاب اسلامی که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: چهار دهه پر فراز و نشیب و پیشرفت را پشت سر گذاشته ایم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: این نظام در حال رشد و پویایی است اما فاصله ما تا حد مطلوب زیاد است، باید به جامعه اسلامی برسیم و این جامعه الگویی برای بسط تمدن اسلامی جوامع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه باید به یک باور عمیق در بحث تمدن اسلامی برسیم، گفت: باید مدرسه دارای هویت، حس مسئولیت پذیر و پاسخگو داشته باشیم تا هویت آنها به تکامل برسد.

وی ادامه داد: علیرغم تاکیدات برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین هنوز به مدرسه زندگی دست نیافته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با تاکید بر اینکه به مدرسه دانا محور نیاز داریم، گفت: فعالیت های خود را در کنار معرفت آموزی، علم آموزی و پرداختن به فناوری ها بر اساس مبانی و خاستگاه ارزشی دنبال کنیم.

رییس سازمان پژوهش با انتقاد از پدیده کنکور بیان کرد: مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمده اند. باید نهاد مدرسه را در مسیر تعیین شده سند تحول بنیادین سوق دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم خاطرنشان کرد: مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده است و در مرحله همسوسازی کتب هستیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت