نماز، عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند


نماز، عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه نماز و عبادت حیات را پر‌معنی‌تر و عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند، گفت: نماز به جوان نمازگزار می‌فهماند که جهت‌گیری مداوم به‌سوی هدف و مقصود نهایی، خداوند است.

نماز، عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «نماز اسلامی در اندیشه و سیره آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی» ‌با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی بن ابیطالب(ع)، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، جمعیت هلال احمر استان قم با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی، 28 بهمن‌ماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این کارگاه آموزشی گفت: از دیدگاه آیت‌الله سید‌شهاب‌الدین مرعشی نجفی نماز طرح و نقشه است جهت توجه مداوم به خداوند. نماز راهی است که جوان نمازگزار را به رستگاری و سعادت واقعی می‌رساند.
وی بیان کرد: نماز جوان نمازگزار را از راه‌های انحرافی و جاده‌های خطرناک که به وفور در مسیر اصلی جوان قرار می‌گیرد را نجات می‌دهد؛ گاه این مسیرها، آن‌قدر فریبنده و دل‌انگیز هستند که فرد را در راه اصلی دچار تردید و اشتباه می‌کند، در واقع نماز به او ضرورت حفظ جهت صحیح را می‌فهماند و اینکه جهت‌گیری مداوم به‌سوی هدف و مقصود نهایی، خداوند است.
استاد مرکز تخصصی نماز کشور ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی معتقد بودند که جوان نماز‌گزاری که هر روز چندین بار مضامین الهی را تکرار کند، در قلب و روح او جنبشی به‌سوی حق و حرکتی به‌سوی پاکی و تقوی پیدا می‌شود و موجب می‌شود از کارهای زشت و ناپسند دوری کند.
عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه با اشاره به اینکه نماز کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات است، گفت: از خداوند متعال در سایه بردباری، استقامت و نماز یاری جویید و این مسئله جز برای اهل خشوع سنگین است.
وی ادامه داد: اصولا اظهار عجز و انکسار به درگاه با جلال الهی و عرض دعا و نیایش از ضروریات حیات آدمی و دارویی برای جبران ضعف‌های معنوی، ایجاد حس استقامت و پایداری در سختی‌ها، مبارزه با مشکلات، مقاومت روحی با وسوسه‌های شیطانی، تقویت روانی برای رفع ترس و هراس و مقابله با معضلات وعدم حرمان از شکست است که یک نوع انسجام معنوی و اطمینان در روح انسان را حادث می‌کند.
لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه نماز و عبادت حیات را پر‌معنی‌تر و عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند، گفت: انسان نیازمند زندگی اجتماعی است و شخصیت او بدون آن رشد نمی‌کند. به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، نماز واقعی، میلیون‌ها انسان بی‌تفاوت، بی‌اراده و بی‌تعهد را به انسان‌‌های با مسئولیت، با اراده، متعهد، مصمم، متحرک و دارای مقصد و هدف تبدیل می‌کند.
مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی افزود: نماز امر عظیمی است که می‌تواند جامعه را از ذلت و زبونی به اوج قدرت و عزت درآورد. نماز به انسان می‌فهماند که تو در مقابل خداوند متعال، مخلوقات و آفریده‌های او موجودی کوچک و ناچیز به‌شمار می‌آیی و در کل جهان آفرینش که همه حیوانات، نباتات و جمادات آن در حال حمد و ثنای الهی هستند، ذره‌ای بیش نیستی.
وی بیان کرد: نماز سراسر آموزش خضوع و فروتنی است؛ نماز یک عمل مهم عبادی و یک غذای جامع برای روح انسان بوده و وجود گرفتاری‌ها و سختی‌ها در زندگی الزاما نمی‌تواند به خواندن یا نخواندن نماز ارتباطی داشته باشد.
محمود لطفیان
انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستور وزیر خارجه کلمبیا درباره بازگشایی سفارتخانه در رام‌الله