سرور دانش قانون نویس قبیله آپارتاید!


اشرف غنی احمدزی بار ها افتخار کرده است که سرور دانش در دوران معاونیت خود ۳۱۵ قانون را نوشته و امضا کرده است که مطابق به یکی از همین قانون ها دارنده ۳۱۲ نمره ناکام و دارنده ۱۴۵ نمره کامیاب است‌. گرچه پست معاونیت ریاست جمهوری یک پست...

اشرف غنی احمدزی بار ها افتخار کرده است که سرور دانش در دوران معاونیت خود ۳۱۵ قانون را نوشته و امضا کرده است که مطابق به یکی از همین قانون ها دارنده ۳۱۲ نمره ناکام و دارنده ۱۴۵ نمره کامیاب است‌.

گرچه پست معاونیت ریاست جمهوری یک پست اجرایی است که روزانه باید مصروف امور کشوری و لشکری باشد و برای طرح و تدوین قوانین چندین ارگان قانونی دگر وجود دارد مانند پارلمان ، وزارت عدلیه ، شورای قانون اساسی ، مشاور حقوقی ریاست جمهوری ، اتحادیه حقوق دانان و غیره ، از قراین چنین برمی‌آید که اشرف غنی احمدزی معاون اول خود آقای دوستم را خلع قدرت کرد و معاون دوم خود آقای دانش را از قدرت دور زده مصروف کارهای نموده که در یک حلقه خاص تهیه و نوشته می شود و بعدا بالای میز سرور دانش گذاشته می شود که وقت خود را با آن بگذراند و در آخر هم تاپه و مهر آن را به نام سرور دانش می زنند.

سرور دانش نیک می داند که تخصص در رشته حقوق ندارد و اگر تحصیل در رشته فقه و اصول فقه دارد این یک بخش از حقوق است نه تمام حقوق!
در دنیای امروز حقوق دارای رشته های مختلف است از قبیل حقوق تجارت ، حقوق بین‌الملل ، حقوق بین الدول ، حقوق جزا ، حقوق خانواده ، حقوق اطفال ، حقوق شهروندی و ده ها شاخه دگر حقوق که هرکدام به تخصص نیاز دارد و آقای دانش نمی تواند جامع الکمالات باشد.

اکثر قوانینی را که به نام دانش تاپه و مهر زده اند خصلت آپارتاید و تبعیض نژادی دارد که زنجیر در دست و پای اقوام غیر پشتون و به خصوص هزاره ها بسته اند. مانند قانون سهمیه بندی تحصیلات عالی ، قانون حوزه بندی انتخابات پارلمانی ولایت غزنی ، قانون مالکیت دولتی و کوچی ها بالای زمین و ده ها قوانین دیگری که تبعیض سیتماتیک را علیه اقوام کشور قانونی کرده اند.

اکنون ارگان های حقوقی ، اتحادیه حقوق دانان ، دانشمندان رشته های مختلف حقوق و اعضای پارلمان باید از ریاست جمهوری سوال نمایند که این ۳۱۵ قانون که‌ آنها پاس نموده اند دارای چه محتوای است و برای چه تصویب شده است آیا با قانون اساسی مطابقت دارند و چرا در محور همه ای این قوانین سرور دانش قرار گرفته است و یا چرا پارلمان از وجود چنین قوانین خبر ندارند؟

چه درد آورد است که در عصر کنونی اگر سران رژیم ایارتاید آفریقای جنوبی و یا آلمان نازی زنده می بودند چه چیزی که از اشرف غنی احمدزی نمی آموختند.

حسن علی عدالت


سرور دانش قانون نویس قبیله آپارتاید!

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همایش بزرگداشت از رحلت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در بلخ