مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا


مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا

مراسم معرفی رسانه‌ای نسل جدید مزدا 3 اخیراً در لیسبون پرتقال انجام شده است. این رویداد فرصت خوبی برای مزدا بوده تا مشخصات کامل محصول پرطرفدار خود را به همراه گالری جذاب و مبسوطی منتشر کند. البته نسخه‌ی سدانی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به مدل بازار آمریکا تعلق دارد. مزدا 3 جدید با سه... The post مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا appeared...

مراسم معرفی رسانه‌ای نسل جدید مزدا 3 اخیراً در لیسبون پرتقال انجام شده است.

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا
این رویداد فرصت خوبی برای مزدا بوده تا مشخصات کامل محصول پرطرفدار خود را به همراه گالری جذاب و مبسوطی منتشر کند. البته نسخه‌ی سدانی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به مدل بازار آمریکا تعلق دارد. مزدا 3 جدید با سه پیشرانه در اروپا عرضه خواهد شد که دو تای آن‌ها از نوع بنزینی و یک نمونه هم از نوع دیزلی است.

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا
پیشرانه‌ای که جایگزین نسخه‌های دیزلی 1.5 و 2.2 لیتری شده قلب آهنین جدید 1.8 لیتری توربودیزل اسکای اکتیو دی است که قدرت 116 اسب بخاری و گشتاور 270 نیوتون متری ارائه می‌کند. بدون هرگونه تعجبی، این پیشرانه‌ی دیزلی فوق‌العاده کم‌مصرف بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و در هر کیلومتر تنها 130 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا
این پیشرانه به سیستم کاتالیست ذخیره‌ی NOx مجهز بوده و اکسید نیتروژن را به نیتروژن بی‌ضرر تبدیل کرده و به این ترتیب باعث کاهش قابل‌توجه آلایندگی می‌شود. پیشرانه‌ی 1.8 لیتری یاد شده همچنین از تکنولوژی احتراق چند مرحله‌ی سریع سود می‌برد که باعث کاهش بازه احتراق و کاهش صداهای ناهنجار می‌شود.

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا


اما پیشرانه‌ی دیگر مزدا 3 جدید از نوع 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی اسکای اکتیو جی است که قدرت آن برابر با 122 اسب بخار و گشتاورش نیز 213 نیوتون متر می‌باشد. به لطف سیستم هیبریدی ملایم 24 ولتی مزدا که دارای باتری لیتیوم-یونی و کانورتر و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر می‌باشد، این قلب آهنین مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه‌ی مورد بحث در هر صد کیلومتر برابر با 6 لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز 136 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.
نهایتاً به مشهورترین و خبرسازترین پیشرانه‌ی مزدا یعنی اسکای اکتیو ایکس می‌رسیم که دارای تکنولوژی احتراق فشرده شده می‌باشد. مزدا هنوز مشخصات کامل آن را منتشر نکرده اما می‌دانیم که خروجی آن برابر با 181 اسب بهار و گشتاورش نیز برابر با 222 نیوتون متر می‌باشد. همانند پیشرانه‌ی قبلی، این نسخه هم دارای سیستم هیبریدی ملایم بوده و از اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا


هر سه پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی همراه هستند اما می‌توان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را نیز سفارش داد. پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس مزدا 3 با سیستم چهار چرخ محرک مدل هاچبک هم قابل انتخاب است. همه‌ی مدل‌ها دارای سیستم هدایت گشتاوری به منظور بهبود هندلینگ و چسبندگی می‌باشند.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)