خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز


خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز

خانه سنتی ستایش، اقامتگاهی کوچک، اما سرشار از آرامش با رویکرد فرهنگ و هنردر بافت قدیمی شهر شیراز واقع گردیده است، با عبور از کوچه پس کوچه‌های محله سنگ سیاه، به بازارچه ارامنه می‌رسیم، از آنجا بسمت مسجد مشیرالملک راه را ادامه داده و با گذر از طاق مشیر به خانه‌ای پرانرژی و سرشار از آرامش می‌رسیم.

خانه سنتی ستایش، اقامتگاهی کوچک، اما سرشار از آرامش با رویکرد فرهنگ و هنردر بافت قدیمی شهر شیراز واقع گردیده است، با عبور از کوچه پس کوچه‌های محله سنگ سیاه، به بازارچه ارامنه می‌رسیم، از آنجا بسمت مسجد مشیرالملک راه را ادامه داده و با گذر از طاق مشیر به خانه‌ای پرانرژی و سرشار از آرامش می‌رسیم.

خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز معرفی:

تجربه اقامت در فضایی سرشار از آرامش و دریافت حجم قابل توجهی انرژی، بسیار دلچسب و ماندگار خواهد بود. "خانه سنتی ستایش" بنایی با معماری عصر قاجاری است که آجر‌های بکار رفته در بنا خود گواهی هستند براین مدعا. این فضا به واسطه نگاه و اندیشه مثبت استادکاران هنر خاتم سازی به ویژه مرحوم ستایش بزرگ که سالیان سال با عشق و پشتکار به خلق آثار هنری نموده اند، جوی کاملا قابل لمس و درک برای تمامی مهمانان به وجود آورده است.

خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز تاریخچه:

"خانه سنتی ستایش" بخشی از مجموعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های زیر طاق مشیر بود که تمامی مراحل خاتم سازی در این کارگاه انجام میگرفته که گاهی تا ۲۰ نفر نیز درآن مشغول خلق آثارهنری خاتم بوده اند که با بیماری مرحوم ستایش بزرگ کارگاه و مجموعه روبه رکود می‌رود و بعد به ناچار قفل تعطیلی بر درب‌های این مجموعه نقش می‌بندد.

از آنجا که هنر و هنردوستی در خانواده ستایش موروثی است و در این میان علاقه جناب "هادی ستایش" که خود دانش آموخته هنر‌های تجمسی است، به زنده نگاه داشتن این مجموعه بود، تصمیم به احیا و تغییر کاربری این فضا و بافت گرفت.

خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز
#carousel28, #thumbs28 , #carousel_desc28 #carousel-wrapper28 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper228 .caroufredsel_wrapper img #carousel28 span, #carousel28 img, #thumbs28 a, #thumbs28 img #carousel_desc28 span #carousel28 span, #carousel28 a, #thumbs28 span, #thumbs28 a #carousel28 img, #thumbs28 img #carousel28 span #carousel_desc28 span #thumbs-wrapper28 #thumbs28 a #thumbs28 a:hover, #thumbs28 a.selected .fluid_container_album img#shadow
تولدی دوباره:

هادی که از دوران نوجوانی در اندیشه ترکیب هنر‌های مدرن با هنر‌های سنتی بود اقدام به تاسیس مجموعه اقامتی و خدماتی ستایش نمود. او که دارای نشان عالی از یونسکو است با نگاه بین المللی در جهت تقویت اقتصاد هنر و بالابردن تعاملات فرهنگی و هنری شیراز با سایر مراکز داخلی و خارج از کشور پایه گذار اولین art residency یا (اقامت هنر) در شیراز می‌باشد.

در حقیقت "خانه سنتی ستایش" مجموعه‌ای است که در کنار ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی، فضایی را برای خلق آثار هنری و فرهنگی توسط هنرمندانی که در شهر‌های مختلف ایران و یا خارج از کشور به شیراز مسافرت می‌کننند فراهم آورده است. ستایش در برنامه‌های آینده خود بدنبال فراهم آوردن فضا‌های ویژه VIP برای هنرمندان می‌باشد که اقامت، آتلیه و محل خلق اثر در یکجا فراهم آید.

.slide_vertical_padding
خانه ستایش و بافت تاریخی:

بازارچه ارامنه: به واسطه وجود کلیسای حضرت مریم از قدیم الایام و حضور هموطنان ارمنی به بازارچه ارامنه (ارمنی ها) معروف بوده است.

محله سنگ سیاه: بواسطه رنگ سنگ آرامگاه ادیب معروف سیبویه که در این محله قراردارد به محله سنگ سیاه معروف شده است؛ که به اشتباه در این چندسال کل گذر را این نام معروف گردیده است.

مسجد مشیر: در همسایگی خانه ستایش مسجد مشیرالملک قراردارد که دارای معماری بسیار زیبایی می‌باشد.

طاق مشیر: طاق که در در زمان قاجار احداث شده است، جزء طاق‌های منحصربفرد شهر شیراز می‌باشد که یکی از لوکیشن‌های فیلم معروف داشاکل بوده است.

خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز افتخارات:

این فضا و تفکرات خاص مدیران و کارکنان خانه ستایش باعث گردید تنها با گذشت شش ماه از آغاز بکار، خانه سنتی ستایش به دریافت بالاترین نشان اقامتگاه‌های استان فارس نایل گردید.

درپایان:

از تمام علاقمندان به سفر و هنردوستان دعوت میکنم، حتما در سفر به شیراز اقامتی هرچند کوتاه در خانه ستایش داشته باشند.

تلفن رزرو: ۰۹۱۷۴۳۱۹۱۱۵ بر روی نقشه:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز