بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش


بیوگرافی بیژن مرتضوی بیژن مرتضوی متولد 25 ابان سال 1336 در بابل است او موسیقی دان، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده ویولن و خواننده ایرانی است. سبک اثار بی کلام بیژن مرتضوی، ترکیبی از موسیقی سنتی و موسیقی پاپ ایرانی است. با اینکه آلبوم ها بیژن مرتضوی حق پخش در ایران ندارند و به اصطلاح غیرمجاز … نوشته بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی...

بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش

بیوگرافی بیژن مرتضوی

بیژن مرتضوی متولد 25 ابان سال 1336 در بابل است او موسیقی دان، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده ویولن و خواننده ایرانی است. سبک اثار بی کلام بیژن مرتضوی، ترکیبی از موسیقی سنتی و موسیقی پاپ ایرانی است. با اینکه آلبوم ها بیژن مرتضوی حق پخش در ایران ندارند و به اصطلاح غیرمجاز هستند ولی آهنگ های بی کلام او بارها از تلویزیون ایران پخش شده است.

شروع نواختن ویولن

بیژن مرتضوی نواختن ویولن را از سه سالگی آغاز کرد و در تهران زیر نظر 5 استاد بزرگ ویولون از جمله پرویز یاحقی، حهانگیر کامیان و عادل کریمی نیا به یادگیری این ساز پرداخت و تکنیک های ویژه ای مانند بداهه سازی ارکستراسیون، ترتیب و تنظیم، گام ربع پرده و … را آموخت.

بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش

نخستین اجرای رسمی

او در سن 7 سالگی با استعداد یادگیری نواختن پیانو گیتار سازهای کوبه ای و سازهای زهی موسیقی سنتی مانند عود تار و سنتور را یاد گرفت. بیژن در سن 11 سالگی مقام اول مسابقه کشوری موسیقی دانش آموزی در ایران را به دست آورد. بیژن فقط 14 سال داشت که یک گروه ارکستر 32 نفری تشکیل داد و ساخته هایش را در اردوی معروف تابستانی رامسر در ایران اجرا کرد.

مهاجرت از ایران

او پس از تمام شدن مقطع دبیرستان به انگلیس رفت. در انگلیس تحصیلات دانشگاهی را در رشته مورد علاقه اش مهندس و نقشه کشی شهری ادامه دارد و موسیقی و یادگیری ویولن را هم دنبال کرد.

او در سال 1979 میلادی به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته موسیقی در دانشگاه ایالت تگزاس ادامه داد. سپس در سال 1985 ساکن کالیفرنیا شد و نخستین آلبومش را منتشر کرد.

بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش

ویژگی های بیژن مرتضوی

مشخصه‌ای که او را از نوازندگان دیگر متمایز می‌کند توانایی او در نواختن همه سازهای به کار رفته در آثارش به‌جز سازهای برنجی (سازهای بادیِ فلزی) است.

تور داخلی و بین‌المللی که از سال ۱۹۹۰ آغاز شد برای او مخاطبان فراوانی در سر تاسر جهان فراهم کرد. اکنون او به عنوان اولین هنرمند ایرانی که تحت حمایت شرکت‌های “Nederlander Productions” “Jeep Eagle” “New Dodge” “Chrysler” می‌باشد شناخته شده و مورد احترام است.

در سوم ژوئیه ۱۹۹۴ بیژن مرتضوی اولین هنرمند ایرانی بود که در “Greek Theater” به اجرای برنامه پرداخت. یکی از قطعاتی که او در این کنسرت اجرا کرد “حماسه”(Epic) نام داشت که در یازده‌سالگی ساخته بود.

وی در سال ۲۰۰۹ از کشور انگلستان و در ساوت همپتون از دانشگاه معتبر solent University دکتری موزیک دریافت کرد. هدف و نیت قلبی او، معرفی و توسعه موسیقی معاصر خاورمیانه به‌صورت آکادمیک (رشته تحصیلی) در دانشگاه‌های کشورهای غربی می‌باشد.

ازدواج و همسر

از ازدواج و زندگی خصوصی بیژن مرتضوی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی گفته میشود که یک بار ازدواج کرده و فقط یک پسر به نام پژمان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک