جنوب قطب ماهیان خاویاری کشور می‌شود


جنوب قطب ماهیان خاویاری کشور می‌شود

یک سرمایه‌گذار حوزه شیلات معتقد است: جنوب کشور با توجه به پروژه‌های در دست احداث لرستان و خوزستان قطب ماهیان خاویاری می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، جباری در آیین افتتاح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری پلدختر اظهار کرد: برای راه‌اندازی این مجتمع مسئولان استان خیلی به ما کمک کردند.


وی با بیان اینکه یک تیم مطالعاتی را برای این کار تشکیل دادیم، افزود: ماهیان خاویاری یکی از برندهای کشور ماست و تصمیم گرفتیم چنین مجتمعی را احداث کنیم.

جباری با اشاره اینکه متخصص مغز و اعصاب بوده و همسرش اهل لرستان است، بیان کرد: برای این مجتمع تسهیلاتی دریافت نکرده‌ام و از نظر حجم کار دومین مورد پرورش ماهیان خاویاری کشور است.

این سرمایه‌گذار بیان کرد: همین که ما چنین مجتمعی را در استان‌هایی غیر از گیلان و مازندران انجام داده‌ایم برای وزارت جهاد کار جذابی است.

وی با بیان اینکه تمام سخت‌افزارها برای راه‌اندازی فازهای بعدی آماده است، اضافه کرد: تا شش ماه آینده یک‌صد استخر را اضافه می‌کنیم.

جباری با بیان اینکه برای تامین بچه ماهی نیاز به کمک داریم، تصریح کرد: یک مجتمع خاویاری را نیز در خوزستان داریم که در دست احداث است و فاصله کمی تا لرستان دارد و قطب این ماهیان از مازندران به جنوب کشور تبدیل می‌شود.

وی گفت: یک پروژه ۲۰ هکتاری گلخانه‌ای را نیز در پلدختر داریم که تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق