سرویس Xbox Game Pass به کنسول نینتندو سوییچ اضافه می‌شود


رسانه کلیک – با گسترش همکاری‌های دو شرکت مایکروسافت و نینتندو، ظاهرا به‌زودی شاهد عرضه سرویس Xbox Game Pass برای کنسول نینتندو سوییچ خواهیم بود. اما سوال اینجا است که این امر چگونه محقق خواهد شد؟ شرکت مایکروسافت مدت‌ها است که بجای تمرکز روی ساخت و عرضه بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان، سعی در گسترش […] نوشته سرویس Xbox Game Pass به کنسول...

رسانه کلیک – با گسترش همکاری‌های دو شرکت مایکروسافت و نینتندو، ظاهرا به‌زودی شاهد عرضه سرویس Xbox Game Pass برای کنسول نینتندو سوییچ خواهیم بود. اما سوال اینجا است که این امر چگونه محقق خواهد شد؟

شرکت مایکروسافت مدت‌ها است که بجای تمرکز روی ساخت و عرضه بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان، سعی در گسترش شبکه ایکس‌باکس لایو و سرویس‌های خود دارد. از طرفی، به لطف فراهم سازی قابلیت میان پلتفرمی برای چندین عنوان ویدیویی و همچنین عرضه بازی‌های Hellblade: Senua’s Sacrifice و Minecraft برای کنسول دستی – خانگی سوییچ، نزدیک به یک سال است که رابطه دو شرکت مایکروسافت و نینتندو نزدیک‌تر از همیشه شده و حتی ردموندی‌ها چندی پیش از اتصال شبکه Xbox Live به سایر پلتفرم‌ها از جمله نینتندو سوییچ خبر دادند.

حال، از آنجا که هفته گذشته شاهد انتشار شایعه‌ای مبنی بر عرضه بازی Scalebound روی کنسول نینتندو سوییچ بودیم، به نظر می‌رسد که ارتباط و همکاری مایکروسافت و نینتندو به مرور زمان بیشتر از گذشته می‌شود و گزارش‌های اخیر نیز از ورود این رابطه دو طرفه به مرحله تازه‌تری خبر می‌دهند؛ به طوری که ظاهرا سرویس Xbox Game Pass به‌زودی روی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ نیز خدماتی را برای کاربران این دستگاه ارائه خواهد کرد.

ماجرا از انتشار یک ویدیو در صفحه یوتیوب Direct-Feed Games آغاز می‌شود. این ویدیو نشان می‌دهد که شرکت مایکروسافت با استفاده سرویس ابری خود به دنبال گسترش سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس و عرضه آن روی سایر پلتفرم‌ها نظیر نینتندو سوییچ است. اگرچه هنوز اطلاعاتی از سرویس ابری مایکروسافت در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این سرویس همان «پروژه ایکس کلاد» (Project xCloud) است که ردموندی‌ها پیش‌تر از فعالیت و توسعه آن سخن گفته‌اند.

تا آنجایی که اطلاع داریم، ظاهرا بازیکنان به کمک سرویس ابری مایکروسافت می‌توانند عناوین ویدیویی روز دنیا از جمله Gears 5 را از طریق دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف به صورت آنلاین استریم کرده و از تجربه آن‌ها لذت ببرند. حال، اینکه کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ با وجود محدودیت‌های سخت افزاری چگونه قادر به پشتیبانی از سرویس Xbox Game Pass و ایکس کلاد خواهد بود، هنوز مشخص نیست. با این حال، ذکر این نکته مهم است که عناوینی همچون Resident Evil 7: Biohazard و اساسین کرید اودیسه پیش‌تر از طریق سرویس ابری در کشور ژاپن روی کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده و برخی از بازیکنان ژاپنی تا حدودی با موضوع استریم بازی‌ها آشنا هستند.

سرویس Xbox Game Pass به کنسول نینتندو سوییچ اضافه می‌شود

البته، فراموش نکنید که اطلاعات فوق هنوز به صورت رسمی توسط شرکت مایکروسافت و یا نینتندو تایید نشده‌ و ادعای صفحه یوتیوب Direct-Feed Games تا اطلاع ثانوی در حد یک شایعه باقی می‌ماند. بدین ترتیب، نمی‌توان با قاطعیت در خصوص عرضه سرویس Xbox Game Pass برای کنسول نینتندو سوییچ صحبت کرد. هرچند، این موارد توسط منابع معتبری از جمله Game Informer تایید شده و احتمال تحقق آن‌ها، بسیار زیاد است.

حال، در صورتی که مایکروسافت بدون هیچ عیب و ایرادی موفق به ارائه سرویس ابری و استریم بازی‌ها شود، عرضه سرویس ایکس‌باکس گیم پس برای سایر پلتفرم‌ها امری منطقی است، چرا که در این صورت کاربران بدون احتیاج به تهیه بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان، تنها با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار می‌توانند به بیش از 100 اثر ویدیویی این دستگاه دسترسی داشته باشند و این عناوین را از طریق پلتفرم‌های خود نظیر نینتندو سوییچ و شاید هم گوشی‌های موبایل، تجربه کنند. گفتنی است که استریم بازی‌ها از طریق سرویس‌های ابری با توجه به تکنولوژی‌های امروزی کمی سخت و دشوار است و به سرعت‌های اینترنت فوق العاده بالایی نیاز دارد. این در حالی است که هم‌اکنون سرعت اینترنت برای استریم عناوین در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا همچنان پایین است.

حال، دیدگاه شما در رابطه با عرضه سرویس Xbox Game Pass برای کنسول نینتندو سوییچ چیست؟ به نظر شما، آیا در نهایت سرویس ابری و استریم بازی‌ها می‌تواند جایگاه فعلی کنسول‌ها و پلتفرم‌های مختلف را تصاحب کند؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: Dualshockers

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)