یافته های جدید دانشمندان درباره سازوکار ایمنی بدن


یافته های جدید دانشمندان درباره سازوکار ایمنی بدن

دانشمندان به یافته های جدیدی درباره سازوکار دستگاه ایمنی بدن انسان دست یافتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی سی تی وی؛ دستگاه ایمنی بدن انسان به گونه ای کار می کند که بهترین پاسدار سلامت است و رمزگشایی از آن همواره یکی از دغدغه های جدی دانشمندان بوده است.

حالا دانشمندان چینی موفق شده اند به یافته های جدیدی در این خصوص دست یابند. آنها با بررسی های خود توانستند به سازوکار یکی از اجزای دستگاه ایمنی ذاتی انسان پی ببرند. این جزء ترکیبی موسوم به جی ام پی -ای ام پی GMP-AMP است که برای مقابله با ویروسها و کنترل دستگاه ایمنی ضدویروس بدن درمقابل بیماریهای خودایمن کاربرد دارد. این ترکیب در نقش حسگرهای دی ان ای برای مقابله با حضور ویروسها در بدن انسان و فعال کردن سازوکارهای دفاعی انسان برای کشتن ویروس فعال است حتی اگر این کار به قیمت آسیب زدن به خودش تمام شود. نزاع بین این جزء مهم دستگاه ایمنی و ویروسها به بروز عفونت مرگبار ویروسی می انجامد که این وضع نیز خودش سبب بروز التهاب می شود.

دیگر یافته جدید دانشمندان چینی این است که نقش و کارکرد آسپرین درخصوص دستگاه ایمنی چگونه است و اینکه آسپرین چگونه برای مقابله با التهاب و رقیق شدن خون در مقابله با بیماری های خودایمن نقش ایفا می کند. دانشمندان به دنبال یافتن راهی برای کنترل فعالیت GMP-AMP هستند زیرا فعالیت غیرعادی این ماده ترکیبی برای مقابله با عفونت ویروسی بسیار ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟