زکات همتراز با نماز است


زکات همتراز با نماز است

گروه اجتماعی - استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید با زکات و مالیات در جامعه توازن را برقرار کنیم، گفت: زکات همتراز با نماز است و جدیت در جمع‌آوری زکات موضوع مهمی است.

زکات همتراز با نماز است

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان امروز، 5 اسفندماه در همایش زکات استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور و استان داریم، عدم توازن اقتصادی بین افراد جامعه است و در واقع زکات می‌خواهد این مشکل را حل کند و زکات کمک دولت اسلامی برای حل این مشکل است.
وی با اشاره به سرانه مصرف بالای کالاهای مختلف در ایران افزود: در کشور مصرف بالایی داریم که نشان می‌دهد وضع اقتصادی کشور در مجموع خوب است و دولت و نظام در تأمین نیازهای مردم در سرجمع خیلی موفق بوده اما مشکل عدم توازن موجب نابه سامانی‌هایی در جامعه شده است.
فدایی تصریح کرد: مصرف سرانه نان در سال در ایران 160 کیلوگرم و در دنیا 25 کیلوگرم است و بیش از 6 برابر سرانه دنیا مصرف نان داریم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت و مرغ در ایران 24 تا 26 کیلوگرم و در دنیا 11 تا 13 کیلوگرم است، بیان کرد: مصرف روزانه بنزین در ایران 90 میلیون لیتر و متوسط دنیا 15 میلیون لیتر است و در حالی که ما کشور کم‌آبی داریم، مصرف روزانه آب در ایران 300 لیتر و در دنیا 150 لیتر است.
وی در ادامه با اشاره به عدم توازن شدید در جامعه اظهار کرد: در استان کرمان تنها یک واحد تولیدی 4 هزار میلیارد تومان سود سالانه دارد و در همین استان 60 درصد از مردم ما در چهار دهک پایین درآمدی هستند و 12 تا 15 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
فدایی با اشاره به اینکه باید با زکات و مالیات در جامعه توازن را برقرار کنیم، بیان کرد: زکات همتراز با نماز است و جدیت در جمع‌آوری زکات موضوع مهمی است.
وی بیان کرد: ایجاد توازن اقتصادی در جامعه وظیفه دولت است که برای آن برنامه دارد اما بخشی از کار فرهنگ‌سازی است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی مصارف زکات در قوانین پیش‌بینی نشده و در زکات مصارفی داریم که دولت برای آن راهکار قانونی ندارد، بیان کرد: باید زکات در مصارف پیش‌بینی شده درست و دقیق هزینه شود و در این صورت بسیاری از نارضایتی‌ها رفع می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات