بر اثر انفجار کپسول گاز در اردوگاه الهول سوریه 16 نفر زخمی شدند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان غیر دولتی روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر انفجار...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان غیر دولتی روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر انفجار تصادفی یک کپسول گاز در انبار اردوگاهی پر جمعیت متعلق به آوارگان در شمال شرقی سوریه, 16 نفر زخمی شدند.
اردوگاه الهول که در استان حسکه واقع شده است، بیش از 45 هزار آواره را در شرایطی دشوار در خود جا داده است. این شرایط به ویژه برای حدود 5 هزار نفری که از روز چهارشنبه گذشته تاکنون از آخرین مقر گروه تروریستی داعش در منطقه باغوذ، واقع در شرق سوریه به ارودگاه منتقل شدند دشوارتر است.
"کمیته بین المللی امدادرسانی در خاورمیانه" تایید کرد انفجار یک کپسول گاز در اردوگاه الهول که در بامداد روز شنبه روی داد موجب وقوع آتش سوزی در انبار این اردوگاه شد که بر اثر آن, دست کم 16 نفر, با سوختگی درجه دو, به بیمارستان منتقل شدند.
همچنین, این سازمان غیر دولتی افزود: این آتش سوزی به سوختن بیش از 200 چادر خانوادگی منجر شد که در انبار این اردوگاه نگهداری می شد. سازمان موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" نیز به نوبه خود اعلام کرد هیچ کس در این حادثه کشته نشده است. هزاران خانواده ای که از سال 2017 از جنگ علیه داعش فرار کرده اند در اردوگاه الهول به سر می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری