کودکم گاز میگیره، لطفا منو راهنمایی کنید


کودکم گاز میگیره، لطفا منو راهنمایی کنید

کودکی پسری دارم دو و نیم ساله که چند روز گذشته با عصبانیت خانمم را صدا زدم و پسرم هم کنارم بود و این مورد باعث شد که برای چند دقیقه با خانمم مشاجره کوتاه داشته باشم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام و احترام کودکی پسری دارم دو و نیم ساله که چند روز گذشته با عصبانیت خانمم را صدا زدم و پسرم هم کنارم بود و این مورد باعث شد که برای چند دقیقه با خانمم مشاجره کوتاه داشته باشم در اون موقع متوجه پسرم شدم که دست در دهانش کرده و ظاهرا ترسیده بود او را نوازش کردم ولی معلوم بود از من ناراحت شده و رو خوشی نشون نداد از اون پس گه‌گاهی که بر خلاف خواسته اش هست عصبانی میشود و میگوید دوستد ندارم و میزنمت و در حین حرکت دست که در حال زدن هست یه طرف صورتش تغییر شکل میده و چشم همون طرف را میبنده یا ریز میکند و گه گاهی هم به من و مامانش گازم میگیره . خیلی سعی میکنم سرش را گرم کنم و از دلش در بیارم ولی تاثیر آنچنانی نداشته لطفا مرا راهنمایی کنید چکار کنم چطور برخورد کنم و آیا این عمل در آینده و عصبانیتش تاثیر داره یا خیر. ممنونم از بذل توجه شما .
پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:
پدر عزیز باید به فرزند زمان بدهید تا کم کم این مشکل حل شود. بهتر است پدر مدتی با فرزند کاری نداشته باشد یعنی مستقیم مهربانی نکند و در عوض نسبت به مادر محبت بیشتری نشان دهد و این مهر و محبت را در فضای خانه ایجاد کند به طور مثال هنگام فیلم دیدن با همسر خود بخندید، با همسر خود خوب و مهربان صحبت کنید و ...درباره آن مشاجره اصلا با بچه حرف نزنید و نگویید پدر کاری نکرد منظوری نداشت. این اعمال و رفتارها را انجام دهید به مرور زمان مشکل برطرف میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل