کنداکتور عجیب تلویزیون در شب میلاد حضرت زهرا(س)


کنداکتور عجیب تلویزیون در شب میلاد حضرت زهرا(س)

در شب میلاد حضرت زهرا(س) اگر بخواهید پای تلویزیونی با 20شبکه متنوع بنشینید چیزی بیشتر از «نود» و یا سریال‌های غم انگیز شبانه و مجموعه‌های تکراری آی فیلم نصیبتان نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیهاست و بازهم دست تلویزیون در یک مناسبت‌ مذهبی شاد، خالی است و قرار است در بهترین شرایط، با یکساعت برنامه ترکیبی هم بیلان کاری آماده شود و هم مدیران شبکه «تعهد» خود درباره مناسبت‌های مذهبی را نشان بدهند.

ساعت حدود 11شب است و مروری بر شبکه‌های سیما نشان می‌دهد بعد از 40سال، همچنان تلویزیون کشورمان در شبی شاد و به یاد ماندنی برای همه مردم ایران، برنامه خاصی ندارند و تقریبا تمام شبکه‌ها کنداکتور ثابت خود را دارند.

شبکه اول سیما، سریال «خاک گرم» را طبق روال هر شب پخش می‌کند و بعد هم یک برنامه گفتگو محور سرد، با دکور تکراری و به صورت ایستاده و با دعوت از چند مهمان ...شبکه دو، علاوه بر سریال شبانه، گفتگوی ویژه خبری دارد و یک قطعه از مولودی خوانی محمود کریمی. شبکه سه برنامه نود را دارد. قبلش البته برنامه «چراغانی» با اجرای شهرام شکیبا و همسرش پخش شد!

شبکه چهار، مثل همیشه کار خودش را انجام می‌دهد و زیاد با تقویم و مخاطب کاری ندارد؛ شب شعر از مجموعه شبهای هنر را پخش می‌کند. شبکه تهران، مجموعه نگهبان زمین را دارد و شبکه خبر هم که تکلیفش روشن است. شبکه آموزش هم مثل بیست سال گذشته، مشاعره پخش می‌کند که دکورش گل‌دار شده و محور شعرها مادرانه شده و شرکت‌کننده‌ها خانم!

شبکه قرآن نیز تغییری در کنداکتور ندارد و «اشراق» را پخش می‌کند. شبکه مستند هم که مانند شبکه چهار است. شبکه نمایش فیلم سینمایی «مسیر سنگی» و شبکه افق هم مستند «روایت رهبری و مولودی خوانی محمود کریمی» دارد. شبکه آی فیلم، سریال شبانه دارد. شبکه ورزش، بسکتبال خارجی پخش می‌کند. شبکه سلامت تکرار برنامه «ضربان» صبح را بازپخش می‌کند و شبکه نسیم «کودک شو»!

شب میلاد دردانه پیامبر(ص)، شب بزرگداشت مقام مادر و زن به همین شکل در تلویزیون می‌گذرد و اگر شانس بیاورید در بین جابجا کردن شبکه‌های تلویزیون، چند دقیقه مولودی خوانی محمود کریمی نصیبتان می‌شود تا دست‌های خالی برنامه‌ریزان مدعی بیش از پیش نمایان شود.

تلویزیونی که برای سال آینده، 1840 میلیارد تومان ردیف بودجه مستقیم دارد و حدودا همین مقدار درآمد بازرگانی و یک سوم آن هم درآمد برنامه‌های مشارکتی. و همچنان از بی پولی می‌نالد و دست‌های خالی خود را به آن نسبت می‌دهد...

6060

کد خبر 1235635

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری