شهرک‌های کشاورزی به ارزآوری و صادرات توانمند کمک می‌کند


شهرک‌های کشاورزی به ارزآوری و صادرات توانمند کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: با راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور ارزآوری و صادرات تقویت شده و کشورمان می‌تواند به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، منصوری در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما در استان‌های کشور با سه چالش اساسی از جمله بیکاری، پایین بودن آمار تولید و بهره‌وری پایین آب روبه‌رو هستیم که برای از بین بردن این سه مشکل، یکی از برنامه‌های هدف‌گذاری شده در وزارت جهاد کشاورزی توجه به شهرک‌های کشاورزی با محوریت محصولات گلخانه‌ای، آبزی‌پروری و سایر حوزه‌هاست.


وی تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم با تکیه بر این شهرک‌ها زمینه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی را افزایش داده و از طرفی به افزایش بهره‌وری و مصرف کم آب کمک کنیم.


مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: میزان مصرف آب به ازای هر کیلو در محصولات گلخانه‌ای یک دهم فضای خاکی است که در حقیقت ما با محوریت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در سراسر کشور به راحتی می‌توانیم در این باب هم تولید را افزایش داده و هم فرصت اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم.


منصوری از استان اردبیل به عنوان قطب تولید محصولات گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: با ایجاد دو شهرک بزرگ در پایاب سد خداآفرین و همچنین کشت و صنعت مغان به راحتی در دو هزار و 500 هکتار اراضی مستعد این استان امکان راه‌اندازی شهرک کشاورزی با تولید محصولات متنوع گلخانه‌ای فراهم می‌آید.


وی این تولیدات را در افزایش ارزآوری و صادرات بسیار مؤثر و راهگشا توصیف کرد و ادامه داد: ‌ما انتظار داریم به سرعت زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آید که قرار شد ظرف چند ماه آینده مشکل زیرساختی به ویژه در حوزه آب، گاز و برق برطرف شده تا خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران و ایجاد بسترهای لازم برای خلق ثروت و تولید در این مناطق فراهم آید.


منصوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید استعلامات در استان اردبیل از سوی دستگاه‌های اجرایی با سرعت عمل بیشتر پاسخ داده شود تا سرمایه‌گذار گرفتار نظام بروکراسی اداری نشده و در حقیقت پروانه بهره‌برداری و تولید محصول به سرعت صادر شده و در کنار آن مستندسازی و همچنین صدور مجوزهای مالکیت برای سرمایه‌گذاران در بهره‌برداری از اراضی متعلق به آنها در یک فرآیند کوتاه مدت انجام خواهد شد.


مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی ایران اضافه کرد:‌ امیدواریم با پرداخت تسهیلات مناسب که با نرخ سود هفت درصد است، زمینه توانمندی بخش اقتصادی و تولیدی در این مجموعه به شایستگی فراهم آید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟