مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سراح بخش احمدی افتتاح شد


مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سراح بخش احمدی افتتاح شد

مسجد صاحب الزمان(عج) روستای «سراح» از توابع بخش احمدی شهرستان حاجی آباد با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، «اسحق جعفری»، رئیس هیات امنای مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سراح در این آیین، گفت: این مسجد به مساحت دو هزار متر و با زیربنای 320 متر مربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این مسجد از سال 92 آغاز شد، افزود: برای ساخت این مسجد حدود هشت میلیارد ریال از محل کمک های مردم روستا هزینه شد.

رئیس هیات امنای مسجد صاحب الزمان(عج) به تشریح نحوه مشارکت همه مردم روستای سراح در ساخت این مسجد اشاره و عنوان کرد: هر فرد ماهیانه بین پنج تا 10 هزار تومان برای احداث مسجد روستا کمک می کرد و اکثر بانوان نیز انگشتر و یا النگوهای خود را برای ساخت مسجد اهدا کردند.

وی ادامه داد: مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سراح به سیستم سرمایشی و گرمایشی، فرش سجاده ای مجهز است و دارای هشت چشمه سرویس بهداشتی و حمام است.

جعفری با اشاره به سابقه فعالیت های فرهنگی اجتماعی روستای سراح، گفت: جشن بزرگ غدیر هرساله در این روستا برگزار و حدود سه هزار نفر در این جشن اطعام می شوند.

وی افزود: 30 زوج روستای سراح نیز در جشن غدیر امسال جهیزیه دریافت کردند.

جعفری تشکیل مجمع معتمدین روستا را یکی دیگر از فعالیت های شاخص در روستای سراح برشمرد و عنوان کرد: اعضای این مجمع ماهیانه حق عضویت پرداخت می کنند که صرف انجام کارهای عام المنفعه در روستا می شود.

وی از تعزیه خوانی دهه اول محرم و پهن کردن سفره افطاری در 30 شب ماه مبارک رمضان به عنوان بخش دیگری از اقدمات شاخص در روستای سراح بخش احمدی یاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد، بنیاد مسکن هرمزگان، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان حاجی آباد، امام جمعه و بخشدار احمدی و اهالی روستای سراح در آیین افتتاح مسجد صاحب الزمان(عج) حضور داشتند.

پایان پیام/88

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟