بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019


رسانه کلیک – گوشی Y7 Prime 2019 یکی از محصولات خوش ساخت هواوی است که به تازگی معرفی شده است. در این مطلب با بررسی هواوی Y7 2019 همراه ما باشید. هواوی با معرفی Y7 Prime 2019 یک بار دیگر تبحرش در زمینه ساخت و تولید گوشی های اقتصادی را به همه گوشزد کرد. برای […] نوشته بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019 اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

#chartdiv22 { width : 100%; min-height : 500px; } #chartdiv6 { width : 100%; min-height : 500px; } #chartdiv14 { width : 100%; min-height : 500px; }

رسانه کلیک – گوشی Y7 Prime 2019 یکی از محصولات خوش ساخت هواوی است که به تازگی معرفی شده است. در این مطلب با بررسی هواوی Y7 2019 همراه ما باشید.

هواوی با معرفی Y7 Prime 2019 یک بار دیگر تبحرش در زمینه ساخت و تولید گوشی های اقتصادی را به همه گوشزد کرد. برای نسخه جدید Y7 مانند سال های قبل، طراحی زیبا، امکانات فراوان و قیمت مناسب در نظر گرفته شده. تا انتهای این مقاله با بررسی هواوی Y7 2019 همراه ما باشید (چرا سری Y هواوی بهترین گوشی های میان رده بازار هستند؟).

مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 158.9 در 76.9 در 8.1 میلیمتر
وزن 168 گرم
جنس بدنه پلاستیک
اندازه نمایشگر 6.26 اینج
نسبت تصویری 19:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 80 درصد
نوع دوربین دوگانه
رزولوشن دوربین 13+2 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین f/1.8
رزولوشن دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
پردازنده 8 هسته‌ای
چیپست اسنپدراگون 450
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Adreno 506
سیستم عامل اندروید 8.1
ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعت

طراحی

دورانی که برای طراحی و ساخت گوشی های اقتصادی، از متریال بی کیفیت و نه چندان جذاب استفاده می شد، به لطف کمپانی هایی چون هواوی به پایان رسیده است. این غول چینی بار دیگر با ساخت نسخه 2019 گوشی Y7، تعریف جدیدی از یک محصول اقتصادی را با نام خودش ثبت کرد و دیگر برندهای مطرح بازار را به چالش کشاند.

Y7 2019 با بدنه خوش رنگ و زبان طراحی زیبای خودش، می تواند در یک نگاه نظر هر کسی را جلب کند. نتیجه ظرافتی که هواوی برای طراحی این دستگاه به کار گرفته، ظاهر لوکسی است که شاید در هیچ گوشی اقتصادی دیگری پیدا نکنید.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

هواوی برای بدنه Y7 2019 از پلاستیک استفاده کرده است. برخلاف آنچه که از جنس پلاستیک انتظار داریم، طراحی آن به گونه ای صورت گرفته که بیشتر شبیه به فلز باشد. این شباهت به حدی زیاد است که شاید حتی با در دست گرفتن گوشی هم متوجه پلاستیکی بودن بدنه آن نشوید. اما فریم استفاده شده برای دور دستگاه، از جنس فلز بوده که علیرغم زیبایی، کیفیت ساخت بالایی دارد.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

روی بدنه Y7 2019 شاهد قرار گیری یک محفظه مشکی رنگ هستیم که در گوشه سمت چپ قسمت بالایی آن قرار گرفته و از دو سنسور دوربین میزبانی می کند. پایین تر از این محفظه یک عدد فلاش LED و عبارت AI Camera به چشم می آید.

سنسور اثر انگشت درست مانند نسل قبل، روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته است. این اسکنر به نیمه بالایی دستگاه نزدیک بوده که دسترسی انگشت دست به آن را آسان کرده است.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

هواوی با Y7 2019 به ما نشان می دهد که استفاده از ناچ قطره ای برای کم کردن حاشیه نمایشگر، دیگر تنها مختص گوشی های پرچمدار نیست. این کمپانی توانسته یک نمایشگر 6.26 اینچی با نسبت تصویری 19:9 را درون بدنه دستگاه جای دهد و از همه فضا نهایت استفاده را ببرد.

ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش که به صورت قطره ای ایجاد شده، از دوربین سلفی میزبانی می کنه. بالای این سنسور، بلندگوی مکالمه را مشاهده می کنیم که برای اشغال کردن کمترین فضا، به شکل یه نوار باریک طراحی شده است.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

استفاده از پلاستیک برای بدنه Y7 2019، روی وزن آن تاثیر مثبتی گذاشته است. این گوشی اکنون 168 گرم وزن دارد و حین قرارگیری در دست احساس خوبی به شما می دهد.

صفحه نمایش

همان طور که در بخش طراحی بررسی هواوی Y7 2019 اشاره کردیم، این دستگاه به ناچ قطره ای در صفحه نمایش مجهز شده است. اندازه این ناچ کوچک بوده و فضای بسیار کمی از بخش بالایی نمایشگر را اشغال کرده است.

هواوی برای Y7 Prime 2019 از صفحه نمایش IPS LCD استفاده کرده است. رزولوشن در نظر گرفته شده برای نمایشگر این مدل، اچ دی پلاس بوده که چگالی پیسکلی 269PPI در آن ایجاد می شود. با توجه به مقدار تفکیک باید اعتراف کرد، پیکسل ها با کمی دقت توسط چشم کاربر قابل تشخیص خواهند بود.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی، 80 درصد محاسبه شده که برای یک محصول اقتصادی بسیار عالی است. استفاده از ناچ قطره ای و خالی بودن فضای روبرویی دستگاه دو عامل تاثیر گذار در عدد بدست آمده برای نسبت نمایشگر به بدنه محسوب می شود.

مانند اکثر گوشی های هواوی در منوی تنظیمات نمایشگر Y7 2019، بخشی برای شخصی سازی نمایش رنگ‌ها قرار گرفته که از طریق آن می توان به کیفیت متناسب با خواسته خود دست یافت. برای مثال از طریق منوی Color Mode این اختیار به کاربر داده می‌شود تا از میان مودهای مختلفی چون Default ،Warm و Cool، میزان گرمی و سردی رنگ‌های به نمایش درآمده را تعیین کند.

اگر از طرفداران ناچ در نمایشگر نیستید، هواوی قابلیتی را در منوی تنظیمات قرار داده که با فعال سازی آن یک نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر قرار می گیرد و به همین ترتیب ظاهر گوشی مانند مدل های معمولی بدون برش خوردگی خواهد شد.

دوربین

حضور دوربین دوگانه در یک گوشی با این رنج قیمت، نکته بسیار مثبتی است که باید حتما در نظر گرفت. هواوی در Y7 Prime 2019 از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی برای بخش دوربین استفاده کرده است.

نمونه 13 مگاپیکسلی که در واقع سنسور اصلی محسوب می شود، به یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. با توجه این میزان از گشودگی دیافراگم، جذب نور در تصاویر به خوبی صورت می گیرد.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

سنسور دوم به عنوان یک عامل کمک کننده در این بخش حضور دارد. این سنسور برای تشخیص عمق و گرفتن تصاویر باکیفیت تر در محیط های کم نور استفاده می شود.

از طرفی با همکاری دو لنز دوربین با هم، قابلیت های متنوعی چون عکاسی پرتره و واید اپرچر به برنامه دوربین اضافه شده است. علاوه بر این ها، در این بخش قابلیت هایی چون HDR، فیلتر چهره، فیلتر رنگی و تعدادی دیگر نیز موجود است.

دوربین سلفی هواوی Y7 2019 که درون ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته، 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این دوربین سلفی هم قابلیت HDR در نظر گرفته شده است.

فیلمبرداری با هواوی Y7 2019 حداکثر با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه صورت می گیرد. با توجه به نبود لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال قوی در این گوشی، فیلم های ضبط شده با آن به اندازه کافی روان و بدون لرزش نیستند.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019رابط کاربری دوربین – بررسی هواوی Y7 2019

هوش مصنوعی که هواوی به نوعی سردمدار آن در تلفن های هوشمند محسوب می شود، به این گوشی اقتصادی هم راه پیدا کرده است. با توجه به بهره گیری Y7 2019 از ویژگی AI، کیفیت تصاویر ثبت شده با آن نسبت به مدل های مشابه، بهتر خواهد بود.

عملکرد

در این بخش از بررسی هواوی Y7 2019 به قدرت سخت افزار و ویژگی های نرم افزاری آن می پردازیم. هواوی برای Y7 2019 از تراشه اسنپدراگون 450 استفاده کرده است. این تراشه با یک پردازنده 8 هسته ای در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می کند.

خوشبختانه با پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه میکرو اس دی، شما قادر به افزایش ظرفیت حافظه آن تا 512 گیگابایت خواهید بود. با حضور درگاه دو سیمکارت، این امکان به کاربر داده می شود تا به جای قرار دادن سیمکارت دوم، از کارت حافظه استفاده کند.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

با توجه به اینکه پردازنده به‌کار رفته در هواوی Y7 2019 قدرت چندان بالایی ندارد، نباید انتظار اجرای فرآیندهای سنگین را از آن داشته باشید. این پردازنده باعث کندی عملکرد رابط کاربری و برخی اپلیکیشن‌ها نیز شده که حین کار با گوشی ممکن است متوجه آن شوید. در ادمه بررسی هواوی Y7 2019 به نتایج بنچمارک های بدست آمده توجه کنید.

AnTuTu 7.0

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

GeekBench Single core

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

GeekBench Multi Core

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

در هواوی Y7 2019 از اندروید نسخه 8.1 به عنوان سیستم عامل اصلی استفاده شده است. هواوی طبق معمول این سیستم عامل را با رابط کاربری اختصاصی خودش شخصی سازه کرده و قابلیت های بیشتری را به آن افزوده است.

در رابط کاربری EMUI 8.2 برنامه های متعددی مانند Phone manager برای مدیریت دستگاه، Huawei Health برای کنترل سلامتی، Files برای کنترل فایل‌ ها و تعدادی دیگر از این موارد وجود دارد. خوشبختانه برخی از این برنامه های سیستمی قابل حذف شدن هستند.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019رابط کاربری EMUI 8.2 – بررسی هواوی Y7 2019

با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر، هواوی قابلیت نرم افزاری One Handed-Mode را به Y7 Prime 2019 اضافه کرده که با فعال سازی آن، محیط رابط کاربری در دستگاه کوچک‌تر شده و به همین ترتیب کار با یک دست را برای کاربر آسان‌ می‌ کند.

حضور هوش مصنوعی در این گوشی، باعث بهبود عملکرد سخت افزار و نرم افزار آن شده است. هوش مصنوعی یا همان AI با زیر نظر گرفتن فعالیت کاربر، بهترین تنظیمات برای بیشترین کارایی را به طور خودکار فعال می کند.

صدا، باتری و امنیت

بخش پایانی بررسی هواوی Y7 2019 را به ویژگی های صوتی، باتری و امنیت آن اختصاص داده ایم. برای هواوی Y7 2019 یک عدد اسپیکر مونو در نظر گرفته شده است. حجم صدای تولید شده توسط این بلندگو نسبتا بالا بوده و شما را از این نظر راضی می کند. البته با افزایش حجم صدا، کیفیت آن با افت کمی همراه می شود که برای این گوشی در این رده کاملا طبیعی است.

در این محصول هواوی یک عدد جک صوتی 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون های استاندارد به کار رفته است.بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

Y7 2019 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که به خودی خود، شارژهی بالایی را فراهم می کند. با ورود هوش مصنوعی به این بخش، باتری حتی از قبل هم بهتر شده و شما را ساعت ها از شارژر دور نگه می دارد. مودهای کاهش مصرف انرژی هم مانند اکثر گوشی‌های هواوی در منوی تنظیمات موجود است و می‌توانید از آن‌ ها برای دسترسی به شارژدهی بیشتر استفاده کنید.

متاسفانه در این هندست خبری از فناوری شارژ سریع و یا پورت USB Type C نیست. هواوی برای این مدل از پورت قدیمی تر micro USB استفاده کرده است.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2019

سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره دو قابلیت اصلی برای رمزگذاری Y7 Prime 2019 هستند. سنسور اثر انگشت با سرعت و دقت مناسب عمل کرده و سطح امنیتی بالایی را در دستگاه ایجاد می کند. قابلیت تشخیص چهره هم که با دوربین سلفی عمل می کند، می تواند گزینه مکمل برای قفل کردن گوشی باشد. بد نیست بدانید طی بررسی هواوی Y7 2019 عملکرد ضعیف این قابلیت در محیط های کم نور و تاریک کاملا مشهود بود.

بررسی

Huawei Y7 Prime 2019

8.4 امتیاز

هواوی Y7 2019 یک گوشی اقتصادی جدید است که نسبت به نسل قبل با تغییرات مثبت زیادی همراه شده است. این تلفن هوشمند با ظاهر زیبا، نمایشگر برش خورده، دوربین دوگانه و باتری فوق العاده قدرتمند می تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد.

نقاط مثبت

ظاهر زیبا با نمایشگر برش خورده کم حاشیه دوربین دوگانه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با شاژردهی بالا

نقاط منفی

طولانی بودن مدت زمان فول شارژ شدن دستگاه استفاده از پورت micro USB به جای Type - C

جمع بندی

طراحی 0
صفحه نمایش 0
دوربین 0
عملکرد 0
باتری 0
امنیت 0
صدا 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر