اتهام‌زنی دوباره به ایران در گزارش حقوق‌بشر وزارت خارجه آمریکا/واشنگتن بلندی‌های جولان را «منطقه تحت کنترل اسرائیل» خواند


وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق‌بشر، ضمن اتهام‌زنی به ایران، بلندی‌های اشغالی جولان را «منطقه تحت کنترل اسرائیل» خواند.

اتهام‌زنی دوباره به ایران در گزارش حقوق‌بشر وزارت خارجه آمریکا/واشنگتن بلندی‌های جولان را «منطقه تحت کنترل اسرائیل» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر، ضمن اتهام‌زنی به ایران، برای نخستین بار بلندی‌های اشغالی جولان را «منطقه تحت کنترل اسرائیل» خواند.

در این گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران، چین، ونزوئلا و نیکاراگوئه انتقاد شده است. وزارت خارجه آمریکا در این گزارش ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس همیشگی این کشور، مدعی شده است حقوق بشر در ایران همچنان وضعیت بسیار بدی دارد.

همچنین به نقل از سی ان ان، وزارت امور خارجه آمریکا تلاش کرده است در بیانیه خود درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی لحن تندی به کار نبرد.

از سوی دیگر در این گزارش به اقدامات عربستان سعودی در حبس، شکنجه و آزار و اذیت جنسی فعالان زن عربستانی که برای اعطای حقوق رانندگی به زنان مبارزه می‌کردند، هیچ اشاره‌ای نشده است.

در این گزارش علی رغم اشاره به قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که دستور این جنایت را صادر کرده، اسمی برده نشده است.

این گزارش همچنین به طور وقیحانه تلاش کرده است از نقش ائتلاف به سرکردگی رژیم سعودی در کشتار نظامیان بیگانه یمنی چشم پوشی کند و جنبش انصارالله یمن در این باره مقصر جلوه داده شده است.

همچنین به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، وزارت خارجه آمریکا در این گزارش برای نخستین بار از بلندی‌های اشغالی جولان به عنوان «قلمرو تحت کنترل اسرائیل» نام برده است. این در حالی است که در گزارش‌های پیشین این وزارتخانه (چه در دولت های پیشین آمریکا چه در دولت کنونی)، از این منطقه به عنوان قلمرو اشغالی یاد می‌شد.

افزون بر این، در بخش دیگری از این گزارش نیز که درباره نوار غزه و کرانه باختری رود اردن است -مناطقی که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ میلادی به همراه بلندی‌های جولان اشغال کرد- از واژه اشغالی استفاه نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی