نشاط سیاسی و آرامش اولویت مهم دراستان بوشهر است


نشاط سیاسی و آرامش اولویت مهم دراستان بوشهر است

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهرگفت: ایجاد فضای با نشاط سیاسی توام با آرامش از اولویت های این معاونت در سال 97 بودکه این مهم در سال جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح خانه احزاب به عنوان پیش نیاز توسعه سیاسی و عامل تقویت کننده رابطه دو سویه دولت و مردم در این دیار مورد تاکید بود که در دی ماه 97 افتتاح شد.
وی یادآورشد: انتخابات خانه احزاب استان بوشهر با حضور 23 تشکل سیاسی شامل اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و اصول گرایان برگزار شد.
خورشیدی اضافه کرد: کسب رتبه برتر کشور در طرح ارزیابی مدیریت سیاسی استان ها و ایجاد بستر آرام برای فعالیت های سیاسی ، حاصل تلاش مجموعه دفتر سیاسی استانداری بوده است.
وی اظهار داشت: همراهی، همفکری و یگانگی اعضای شورای تامین استان در موفقیت این رویکرد بی نظیر و مثال زدنی و زبانزد همه مقامات مسئولان بوده که از مرکز به استان آمدند.
خورشیدی گفت: از ویژگی های مهم تاریخی، اقتصادی و اجتماعی مردمان این سرزمین تجارت دریایی و صیادی است که برای استمرار این سنت و رفع مشکلات فراروی لنجداران، ناخدایان و جاشوان، استانداری بوشهر تلاش های فراوانی کرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین چالش های در سطح کشور مسائل کارگری و تجمع های اعتراضی اقشاری و اجتماعی است و کوشش ما در مجموعه استانداری بر این مبنا استوار بوده که در مواجهه با اعتراض های صنفی و مسالمت آمیز، ضمن پیشگیری از امنیتی شدن فضا و فرا رفتن تجمع ها از سطح انتظامی امنیت لازم را برای بیان و ابراز اعتراض های مسالمت آمیز فراهم آوریم.
خورشیدی گفت:برگزاری تجمع ها در برازجان در اعتراض به کم آبی درکمال آرامش و تجمع های مختلف کارگری در این استان موید این رویکرد بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر ادامه داد: در خصوص مسائل مرتبط با کارگران تمام تلاش ها بر احقاق حقوق حقه کارگران و جلوگیری از انباشته شدن مطالبات معوقه بوده است.
وی یادآور شد: همچنین با پیگیری مستمر موضوع های مرتبط با کارگران در کمیسیون کارگری، مشکلات صنفی آنان به کمترین میزان رسیده است.
خورشیدی گفت: هم اکنون حقوق و دستمزد پرداختی کارگران زحمت کش به نسبت به روز شده و این حداقل انجام وظیفه در برابر این قشر شریف و سخت کوش بوده است.
وی یادآور شد: در اجرای سیاست دولت مبنی بر استفاده از توان و قابلیت های بانوان در بخش های مختلف و ارتقای سهم مدیریتی بانوان به 30 درصد، روند انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در استان بوشهر روبه افزایش بوده است.
خورشیدی اضافه کرد: در حال حاضر 65 نفر معادل 14 درصد بدنه مدیریتی این استان را بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: بانوان شایسته با اعتماد به نفس بالا تاکنون ثابت کردند هرجا به آنها اعتماد شده بیش از حد انتظار تعهد خود را ایفا کردند و بدون اغراق مدیران زن از جمله کارآمد ترین مدیران استان بوشهرهستند.
خورشیدی گفت: همچنین تلاش وافری برای افزایش بهره وری از توان جوانان در مدیریت ها بکار آمد و در این مدت بسیاری از مدیریت ها به جوانان سپرده شد و مشاوران جوان دستگاههای مختلف نیز تعیین و منصوب شدند.
وی راه اندازی نخستین خانه گفت و گو در آبان سال جاری با هدف آموزش مهارت ارتباطی و پیش از ازدواج به زوج ها، حل تعارض های ارتباطی، اختلاف زوج های در شرف طلاق، آموزش کاهش آسیب برای زوج های جدا شده و فرزندان آن ها ایجاد و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته پذیرای مراجعان است.
خورشیدی افزود: فعال سازی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد از مهمترین دستاورد حوزه سیاسی است به گونه ای که بیشترین سمن ها در دولت تدبیر و امید دراستان راه اندازی شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد سمن ها از 20 مورد به 200 مورد رسیده است و روند رشد 10 برابری ایجاد و ثبت سمن ها در 6 سال، در سال گذشته حفظ شده است.
خورشیدی تدوین و رونمایی اطلس و سند توسعه اجتماعی استان در سال جاری را گامی موثر در نقش آفرینی ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات در فرایند توسعه اجتماعی عنوان کرد.
وی یادآور شد: در این سند علاوه بر مبانی مفهومی و نظری توسعه اجتماعی، شاخص ها، نماگرها و برنامه های توسعه اجتماعی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته است.
خورشیدی افزود: در زمینه گسترش فضای شادی و نشاط، علاوه بر ادامه طرح موفق نشاط اجتماعی، طرح کاروان نشاط و امید در دهه فجر سال جاری در20 روستای استان بوشهر اجرا شد که علاوه بر ایجاد فضای مفرح، خدمات بهداشتی و درمانی مانند بینایی و شنوایی سنجی و یونیت های سیار دندان پزشکی رایگان، مشاوره خانواده نیز به روستائیان ارائه شده است.
وی افزود: در تمام برنامه ها تلاش برای اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و هنر بومی وروان سازی در جهت معرفی هر چه بهتر سبک زندگی و آداب و رسوم مردم استان بوشهر بوده است.
6047/6045


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی