پلیس با معترضان الجزایر همصدا شد


پلیس با معترضان الجزایر  همصدا شد

نیروهای پلیس الجزایر به راهپیمایی معترضان که خواهان کناره گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» از حکومت هستند، پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، راهپیمایی میلیونی شب گذشته( جمعه 24 اسفند 1397) شاهد حضور زنان در کنار مردان بود که این مسئله راهپیمایی چهارمین جمعه را نسبت به سه راهپیمایی گذشته متمایز کرد، همچنین صدها نفر از والدین بر حضور فرزندانشان در این راهپیمایی اصرار داشتند تا این حرکت را که در این کشور تاریخی به شمار می آید، زنده نگه دارند.

در پایان این راهپیمایی، نیروهای ضد شورش پس از درگیری با آشوبگرانی که پس از پایان راهپیمایی مسالمت آمیز میلیونی به مرکز الجزیره رسیدند، به ساختمان های خود بازگشتند.

عناصر پلیس نیروهای ضد شورش به همراه تظاهرکنندگان شعار « ارتش برادر ملت»، «یک دو سه تبریک الجزایر» را سردادند، پیوستن پلیس به مردم از آغاز راهپیمایی ضد «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر بی سابقه بوده است.

پلیس روز گذشته تنها به حمایت تظاهرکنندگان اکتفا کرد تا پس از نمازجمعه از همه میدان ها خارج شوند. این راهپیمایی در آرامش و بدون ثبت حادثه ای به پایان رسید.

تحلیلگران که این حرکت مردمی الجزایر در چهارمین جمعه را دنبال کردند، براین باورند که این راهپیمایی بزرگترین راهپیمایی از زمان آغاز اعتراض های ضد بوتفلیقه است، به طوری که میدان های بزرگ در الجزیره و شهرهای دیگر مملو از معترضانی بود که مخالف استمرار حکومت رئیس جمهوری الجزایر هستند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی به طور آشکار خواسته خود از جمله تغییر ریشه ای نظام در این کشور را اعلام کردند.

تظاهر کنندگان همچنین شعار «نه تمدید»، «امروز قبل از فردا خارج شوید» و «حق من از درآمد نفت کجاست» سردادند.

این جمعه نخستین تظاهرات پس از بسته تصمیمات اعلام شده عبدالعزیز بوتفلیقه به شمار می آید. بوتفلیقه دوشنبه گذشته استعفای خود را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و به تعویق انداختن انتخابات که قرار بود 18 آوریل برگزار شد، اعلام کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی