ممنوعیت عبور هواپیما‌های بوئینگ 737 مکس را از آسمان هائیتی


ممنوعیت عبور هواپیما‌های بوئینگ 737 مکس را از آسمان هائیتی

سازمان ملی حمل و نقل هوایی هائیتی در بیانیه‌ای عبور هواپیما‌های بوئینگ مدل 737 مکس از آسمان این کشور ممنوع کرد.

ممنوعیت عبور هواپیما‌های بوئینگ 737 مکس را از آسمان هائیتی
به گزارس فانوس، سازمان ملی حمل و نقل هوایی هائیتی با انتشار بیانیه‌ای از ممنوعیت عبور هواپیما‌های بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس از آسمان این کشور خبر داد.

در بخشی از بیانیه سازمان حمل و نقل هوایی هائیتی آمده است: تضمین ایمنی پرواز دو مدل از هواپیما‌های بوئینگ [بوئینگ ۷۳۷-۸ مکس و بوئینگ ۷۳۷-۹ مکس] پس از تحقیقات درباره آن‌ها ممکن است. به همین منظور، پرواز این دو مدل از هواپیما‌های بوئینگ تا رفع نقایص آن و مشخص شدن علت سقوط، از آسمان هائیتی ممنوع است.

طبق این بیانیه، فرود این مدل در فرودگاه‌های هائیتی نیز به طور موقت ممنوع شده است.

این سازمان در هائیتی در حالی چنین تصمیمی گرفته است که تا به امروز بسیاری از کشور‌های جهان استفاده از بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان هوایی خود به حالت تعلیق درآورده اند و برخی کشورهای دیگر نیز عبور این مدل هواپیما را از آسمان خود ممنوع کرده اند.

چندی پیش، یکی از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌ی ۷۳۷ مکس به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ به پرواز درآمده است. شش ماه قبل نیز همین مدل از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ متعلق به شرکت هوایی لایون با ۱۸۹ سرنشین بعد از برخاستن از باند در جاکارتا، پایتخت اندونزی سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان