خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اقامت مسافر نوروزی را به خود اختصاص داد


خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اقامت مسافر نوروزی را به خود اختصاص داد

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و در دو روز پایانی ماه اسفند، سه میلیون و 872 هزار و 922 «نفر شب اقامت» در سراسر کشور ثبت شد و استان های خراسان رضوی، مازندران و فارس بیشترین آمار مسافر و اقامت را تاکنون داشته اند.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری شبستان، همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و در دو روز پایانی ماه اسفند، سه میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۲ «نفر شب اقامت» در سراسر کشور ثبت شد و استان های خراسان رضوی، مازندران و فارس بیشترین آمار مسافر و اقامت را تاکنون داشته اند.

طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۷، حدود ۶۴۲ هزار و ۳۱۱ نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی رسمی و دارای مجوز، ثبت شده است. اما آمار اقامت در واحدهایی که مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارند؛ از جمله کمپ‌ها، مدارس و خانه‌های استیجاری شناسایی شده، ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۱۱ نفر شب بوده است که در مجموع آمار اقامت مسافران در این دو روز را به ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۲ نفر شب رسانده است.

همزمان با آغاز موج سفرهای نوروزی و بنا به اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، استان‌های مازندران، خراسان رضوی، فارس، مناطق آزاد (کیش، قشم، اروند، جلفا و چابهار)، اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، گیلان، یزد و قم ۱۰ استان نخست پر مسافر بوده‌اند و از آخر این فهرست به ترتیب استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان شمالی کمترین آمار اقامت مسافران نوروزی را در این دو روز داشته‌اند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی