ابراز علاقه شیخ الازهر برای سفر به نجف اشرف


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق که به مصر...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق که به مصر سفر کرده ایت گفت: تمایل به زیارت نجف اشرف دارد.
دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق اعلام کرد: «عادل عبدالمهدی» در سفر رسمی خود به قاهره با شیخ الازهر دیدار کرد.
نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد: عراق با وجود تمام سختی ها و چالش های پیش رو ، توانست با وحدت ملی ، گروه تروریستی داعش را از بین ببرد.
وی افزود: مرجعیت دینی نقش بزرگی در حفظ وحدت ملی و صلح داخلی داشت.
عادل عبدالمهدی همچنین ضمن قدردانی از میانه روی و اعتدال علمای دین تمام طوایف تاکید کرد: دولت عراق بر تقویت روابط میان ملت عراق و گسترش روابط دوستانه با کشورهای عربی و همسایگان خود و مبارزه با فقر و نادانی و تحقق رشد اقتصادی که خواسته تمام عراقی ها است تلاش می کند.
شیخ الازهر نیز برای سفر به عراق و زیارت نجف اشرف ابراز تمایل کرد.
وی با ابراز خرسندی از رشد و شکوفایی عراق و وحدت ملی و پیروزی این کشور بر تروریسم تاکید کرد: روابط قوی نیازمند وحدت دولت ها و ملت ها و کنار گذاشتن تمام اختلافات است که سبب پیشرفت ملت های مسلمان و تمام بشریت می شود.
دفتر رسانه ای شیخ الازهر اعلام کرد: وی از نتایج بزرگی که عراق در مبارزه با تروریسم و از بین بردن گروه تروریستی داعش به دست آورد ، قدردانی کرد.
شیخ الازهر همچنین اعلام کرد درهای کشور خود را به روی تمام عراقی ها با هر رویکردی باز می کند و برای همکاری در زمینه های علمی و دینی ، چه از طریق افزایش سهم بورسیه دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه های الازهر یا آموزش به خطیبان عراقی در چگونگی برخورد با مهمترین قضایا و مشکلات پیش رو که به آنها امکان مشارکت در تحقق ثبات در عراق را می دهد ، آمادگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری