بهترین درمان ها برای از بین بردن زخم جای جوش


بهترین درمان ها برای از بین بردن زخم جای جوش

جوش و آکنه یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی هستند که میتونن خیلی راحت زیبایی پوست رو تحت تاثیر قرار دهند و اگر زخم ناشی از جوش روی پوست باقی بمونه این مشکل بسیار بدتر و آزاردهنده تر خواهد بود. خوشبختانه این روزها برای تمام مشکلات پوستی راه حل های عالی و موثری وجود داره که میتونید به راحتی از این روش ها استفاده کنید و پوستی سالم و زیاشته باشید....

جوش و آکنه یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی هستند که میتونن خیلی راحت زیبایی پوست رو تحت تاثیر قرار دهند و اگر زخم ناشی از جوش روی پوست باقی بمونه این مشکل بسیار بدتر و آزاردهنده تر خواهد بود.

خوشبختانه این روزها برای تمام مشکلات پوستی راه حل های عالی و موثری وجود داره که میتونید به راحتی از این روش ها استفاده کنید و پوستی سالم و زیاشته باشید. ا در این قسمت از وب سایت ما همراه باشید و عدادی از بهترین درمان ها برای از بین بردن زخم جای جوش بیشتر آشنا شوید.

درمان سریع زخم جای جوش، روش های خانگی و موثر

تزریق PRP برای رفع زخم جوش

PRP یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان جای جوش هست. PRP مخفف عبارت "Platelet-Rich Plasma" به معنای پلاسمای غنی از پلاکت هست. در این روش مقداری از سلول های خون فرد مورد نظر گرفته میشه و پلاکت خون وش سانتریفیوژ جدا شده و دوباره به پوست تزریق می شود تا باعث جوان سازی و باز سازی در پوست شود. تزریق PRP باعث رشد کلاژن سازی در پوست شده و به همین دلیل در درمان زخم جای جوش بسیار موثر است.

روش RF برای درمان جای جوش

روش آر اف یکی دیگه از روش های بسیار موثر و عالی برای درمان جای جوش و اکنه است و تا حد زیادی باعث بهبود زخم های ناشی از جوش میشه.در این روش ستفاده از میکرو سوزن و امواج رادیویی، انرژِی به عمق پوست فرستاده میشه و باعث افزایش گردش خون و رشد کلاژن در پوست میشه. بعد از استفاده از این روش نه تنها زخم جای جوش بهبود پیدا میکنه بلکه پوست هم سفت تر و محکم تر خواهد شد.

از این روش برای لیفتینگ پوست صورت و سایر قسمت های بدن هم استفاده میشه و برای اینکه اثر بخشی این روش کامل و عالی باشه لازم هست ۳ تا ۸ جلسه از این روش استفاده بشه.

از بین بردن جای جوش، تمام بایدها و نبایدهای آن

میکرونیلدینگ برای از بین بردن زخم جای جوش

میکرونیدلینگ (Micro-Needling) روشی عالی برای از بین بردن انواع جوش، آکنه و اسکار آکنه است. در این روش ستفاده از ابزار مخصوصی که تعداد زیادی سوزن باریک دارد، یک لایه سطحی از پوست برداشته میشه و ز بین رفتن سلول های مرده، پوست شفاف تر و روشن تر خواهد شد و همچنین جای جوش هم برطرف میشه. این روش باید زیر نظر متخصص انجام بشه تا بهترین اثربخشی رو داشته باشه.

از بین بردن اسکار و جای جوش صورت ماده فوق العاده

بهترین درمان ها برای از بین بردن زخم جای جوش

لیزر برای رفع اسکار جوش

لیزر یکی دیگه از روش های مطمئن و بسیار موثر برای درمان اسکار یا جای جوش هست که اثربخشی خیلی خوبی در این زمینه داره. اگر برای رفع جای جوش تصمیم گرفته اید از لیزر استفاده کنید پیشنهاد میکنیم ابتدا حتما تحقیقات کاملی در این رابطه داشته باشید و ک یا چند پزشک متخصص هم مشورت کنید.

۸ درمان قطعی برای جای جوش و اسکارهای قدیمی

نکات پایانی برای جلوگیری از ایجاد زخم و اسکار ناشی از جوش

۱٫ بهترین کار این هست که درمان جای جوش و اسکار رو هرچه سریعتر آغاز کنید. زخم ها و اسکار قدیمی و کهنه زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند و ممکنه خیلی راحت از بین نروند. پس در صورت ایجاد هرگونه جای جوش و اسکار روی پوست، به دنبال بهترین و مناسب ترین روش برای درمان و از بین بردن آن باشید.

۲٫ همیشه پوست رو مرطوب و هیدارته نگه دارید. مرطوب کننده ها یجاد یک لایه محافظ روی پوست، باعث حفظ رطوبت در پوست میشن و کمک میکنن تا جای جوش و اسکار کمتری روی پوست باقی بمونه.

روش های درمان برای اسکار و جای زخم + معرفی انواع اسکارهای پوستی

۳٫ به طور متوسط هفته ای ۲ بار از پوست لایه برداری کنید تا سلول های مرده از روی پوست جدا بشن و احتمال ایجاد لکه ها و جای جوش کاهش پیدا کنه.

۴٫ رژیم غذایی خودتون رو تغییر بدید و مواد غذایی که باعث ایجاد جوش و اکنه میشن رو از برنامه غذاییتون حذف کنید.

۵٫ همیشه کرم ضدآفتاب بزنید.

ممنون از همراهی شما /p>

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

بهترین درمان ها برای از بین بردن زخم جای جوش


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...