بازیگرسینما: مردم در مواقع حادثه در خط اول همیاری هستند


بازیگرسینما: مردم در مواقع حادثه در خط اول همیاری هستند

تهران- ایرنا- بازیگر مجموعه تلویزیونی شهرزاد از مردم خواست در ادامه راه کمک به آسیب دیدگان سیل، با حفظ انسجام و از طریق هلال احمر برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده اقدام کنند.

به گزارش پنج شنبه شب خبرنگار اجتماعی ایرنا، این روزها موضوع سیل و خسارت های ناشی از آن در شهرهای مختلف کشور همانقدر که دل مردم ایران به ویژه آسیب دیدگان از سیل را به درد آورده ولی از سوی دیگر باعث اتحاد و همدلی مردم ایران زمین شده است. هنرمندان کشور در شکل گیری این اتحاد نقش موثری داشتند و در پیام‌های مختلفی از مردم خواستند که کمک های خود را از طریق هلال احمر به دست سیل زدگان برسانند.
حال در موج دوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق سیل زده، جمشید گرگین عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: معمول بر این است که وقتی حادثه‌ای در کشور ما رخ می‌دهد مردم جلوتر از برخی ارگان‌های دولتی که وظیفه شان حفظ و حراست از مردم، شهرها و روستاهاست به کمک همدیگر شتافته اند.
وی افزود: امروز مطلبی را در فضای مجازی دیدم مبنی بر اینکه یکی از پژوهشگران این حوزه بر اساس مصادیق علمی اعلام کرده بود که به زودی آق قلا را سیل می‌برد و این مطلب هم در یک روزنامه رسمی چاپ شده بود اما کسی به این مطلب اهمیتی نداده تا بتوان از این حادثه پیشگیری کرد.
بازیگر سریال «شهرزاد» اضافه کرد: زمانی که حادثه‌ای پیش می‌آید خیلی ها شروع به فعالیت می‌کنند، جلسه می‌گذارند، سخنرانی می‌کنند که البته برخی از آنها موثر است ولی پس از چند روز فراموش می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پس از وقوع یک حادثه و درگیر شدن هموطنان، کمک ها در روزهای اول زیاد است ولی باید این کمک ها استمرار یابد، گفت: خانه‌ها، مزارع، خودروها، کارگاه‌ها و مغازه‌هایی که دچار سانحه شده‌اند نیاز به بازسازی و تعمیر دارند اما دولت وام هایی که می دهد آنقدر نیست که بتوان این میزان از خسارت را جبران کرد و روند اعطای وام ها طولانی است، در حالی که این افراد در حال گذران عادی زندگی خود بوده‌اند و ناگهان یک اتفاق طبیعی همه زندگی‌شان را از بین برده است.
بازیگر سریال «هوش سیاه 2» اظهار داشت: متاسفانه همه مردم ما در شرایط اقتصادی‌ای نیستند که خانه‌ و اموال خود را بیمه کنند تا در چنین شرایطی بخشی از خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کنند.
بازیگر سریال «کوچک جنگلی» در پایان تاکید کرد: مهمترین نهادی که می‌تواند تاثیر قابل توجه در جبران این قبیل خسارت‌ها داشته باشد، دولت است البته ارتش و سپاه هم به کمک آمده‌اند که قطعا می‌توانند موثرتر از افراد عادی باشند. من هم به عنوان عضوی از جامعه از مردم می‌خواهم همانطور که در روزهای اول بعد از حادثه به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند در ادامه نیز این مساله را به فراموشی نسپارند و به صورت منسجم و هماهنگ از طریق ارگان‌هایی همچون هلال احمر که وظیفه رسیدگی به این امور را دارد، اقدام کنند تا بتوانیم با کمک هم آسیب‌های وارد شده به این عزیزان را جبران کنیم.
مردم مهرورز و نوعدوست ایران می توانند در صورت تمایل برای کمک به جبران خسارات سیل زدگان از راه های زیر شماره حساب 999999 نزد تمامی بانک های کشور به نام هلال احمرشماره کارت 6104337770064606 وموبایل *780*112# اقدام کنند.
شبک**7029**1983

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)