برخورد پکن با مسلمانان به مانند «حیوان» است


برخورد پکن با مسلمانان به مانند «حیوان» است

دیلی تلگراف گزارش داد: مقامات چینی با مسلمانان در زندان های این کشور مانند حیوان برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: با بازداشت شدگان مسلمان در مراکز توانبخشی چین به مانند «حیوان» برخورد می شود.

چین نزدیک به یک میلیون مسلمان اویغور را در اردوگاههای بازداشت دستگیر کرده است؛ جایی که آنها در معرض برنامه بازآموزی قرار دارند و مقامات چینی مدعی اند که هدف مبارزه با افراط گری است.

«صوفیا یان» از شهر الماتی در قزاقستان در گزارشی برای این روزنامه انگلیسی درباره روزانه بازداشت شدگان در این مراکز نوشت که زنگ در ساعت پنج در سلول های متراکم از بازداشت شدگان نواخته می شود. هر کدام از آنها لباس های نازک آبی رنگی می پشوند. پیش از اینکه نگهبانان مسلح آنها را به سمت حمام ببرند تا در دقایق معدودی دربرابر دیدگان نگهبانان خود را بشویند.

یان در گزارش خود نوشت: در ساعت هفت صبح چای و قطعه نان به هربازداشتی می دهند. بازداشت شدگان روی صندلی ها می نشیند تا زبان ماندرین را بیاموزند و سرود های ملی را بخوانند و آموزه های حزب کمونیسم را حفظ کنند.

در این گزارش آمده است که در نیمه ظهر و ساعت 18 مقدار کمی برنج به بازداشت شدگان داده می شود. باید رئیس جمهوری چین را تمجید کنند و کسانی که از این کار امتناع کنند، مورد شکنجه و شوک الکتریکی قرار می گیرند.

این نویسنده اینگونه زندگی بازداشت شدگان مسلمان در مراکز بازداشت در سین کیانگ در غرب چین را توصیف می کند.

یان نوشت که درباره این ماجراها با هشت بازداشت شده مسلمان که پیش از این در این اردوگاهها بودند، گفتگو کرده است و شرایط بازداشت شدگان را به تصویر کشیدند. سازمان ملل متحد تعداد آنها نزدیک به یک میلیون مسلمان می داند.

بیشتر بازداشت شدگان پیشین که به قزاقستان فرار کردند، مخالف افشای نامشان هستند، زیرا نگران سلامتی خانواده هایشان هستند که همچنان در چین قرار دارند.

اگرچه چین وجود این مراکز را نفی می کند، اما در اکتبر 2018 اقرار کرد که مرکز توانبخشی با هدف جلوگیری مسلمانان از تبدیل شدن به تروریسم وجود دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا