وزن کودک پانزده ماهه، چند باید باشد؟


در این سن فقط چند دندان کودک در آمده که آن هم دندان های جلویی هستند که مخصوص گاز گرفتن و قطع کردن بوده و هنوز دندان‌های پشت که مخصوص جویدن هستند در نیامده است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسرم 15 ماهش است و وزن بدو تولد 2700 بوده الان 9700 هست قدش 79 سانتیمتر می خواهم بدانم قد و وزنش مناسب است؟ البته خیلی سر غذا خوردن اذیت می کند. هنوز غذایش را له می کنم مثل حلیم می شود و حالت عادی نمی خورد.

پاسخ دکتر رامین مظفری، فوق‌تخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:
وزن شیرخوارتان باید باید 10 کیلوگرم باشد که حدود سیصد گرم کاهش وزن دارد. در این سن فقط چند دندان کودک در آمده که آن هم دندان های جلویی هستند که مخصوص گاز گرفتن و قطع کردن بوده و هنوز دندان‌های پشت که مخصوص جویدن هستند در نیامده است. بنابراین طبیعی است که تا دو سالگی هر غذایی را که برای کودک تهیه می کنید باید میکس و له شده و به اصطلاح خودتان مثل حلیم باشد. دندان های کرسی که مخصوص جویدن هستند از یک سالگی به بعد در می آیند و تا دو و نیم سالگی سایر دندان یعنی بیست دندان کاملا در می‌آید. توصیه می شود که تا دو سالگی غذای کودک میکس و له شده باشد در غیر این صورت کودک به دلیل اینکه توانایی جویدن غذا را ندارد دچار دل درد می شود یا اینکه از خوردن غذا منصرف می شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم