علت صدای گلوی نوزاد، هنگام شیر خوردن


علت صدای گلوی نوزاد، هنگام شیر خوردن

یک متخصص فیزیولوژی با اشاره به اینکه التهاب در گلوی نوزان می‌توان موجب خس و ایجاد صدا هنگام شیرخوردن از پستان مادر شود، گفت: مادر نوزادان نیز باید از خوردن غذاهای سرد اجتناب کنند.

یک متخصص فیزیولوژی با اشاره به اینکه التهاب در گلوی نوزان می‌توان موجب خسس و ایجاد صدا هنگام شیرخوردن از پستان مادر شود، گفت: مادر نوزادان نیز باید از خوردن غذاهای سرد اجتناب کنند.
به گزارش شفا آنلاین:دکتر سیدمهدی میرغضنفری با بیان این مطلب افزود: ابتدا کودک باید توسط یک متخصص اطفال یا گوش و حلق و بینی مورد معاینه قرار گیرد چراکه تفاوت‌های آناتومیک با معمول ممکن است در ته حلق برخی از نوزادان وجود داشته باشد .
وی با بیان اینکه وجود سردی و رطوبت و حتی خوردن شیر مادر در برخی از نوزادان می‌تواند عامل به وجود آمدن صدای مایع و خلط در گلو نوزادان هنگام شیر خوردن باشد، افزود: خود مادر شیرده نیز باشد از مواد غذایی که طبع سردی دارند خودداری کند همچنین به هیچ عنوان نباید به نوزاد شیر گاو داد.
این متخصص فیزیولوژی ادامه داد: مادر باید از شیره انگور و عسل استفاده کند و حتی خود شیر انگور به مقدار بسیار کم برای نوزاد نیز مورد استفاده است.
میرغضنفری یادآور شد: روغن‌های گرم موضعی همچون روغن بابونه یا بادام شیرین را می‌توان به پیشانی و پشت گوش‌های کودک ماساژ یا به طور غیر مستیم بخور دهند چرا که بخور بابونه، آویشن و مرزن جوش باعث شده تا اگر انسدادی در مجاری سینوس‌ها وجود داشته باشد آنها را باز و ترشحات را دفع کند.
وی با اشاره به اینکه گاهی یک تورم کوچک یا التهاب خفیف در ناحیه حلق، کام و زبان باعث به وجود آمدن صدای نابهنجار در نوزاد می‌شود، گفت: التهاب به وجود آمدن در حلق نوزاد باعث تغییر در آناتومی آن می‌شود بنابراین باعث ایجاد صداهایی در گلو نوزاد هنگام شیر خوردن می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری